[ad_1]

سید علی آقازاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مذاکرات پیش روی جمهوری اسلامی با طرف برجامی اظهار کرد: اگرچه با توجه به بعدعهدی طرف برجامی نمی توان به چشم انداز مذاکره امیدوار بود اما از پیش هم قضاوت نمی کنیم. 

وی با اشاره به اینکه طرف برجامی و آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند تا مذاکره کنندگان ما به حرف ها و لبخندهای آن ها اطمینان کنند، گفت: طرف برجامی تلاش کرد تا به طور منفی در مذاکرات از جمله دستاوردهای صلح آمیز هسته ای ایران خدشه وارد کنند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که جمهوری اسلامی با پیش ذهنیت بدعهدی وارد مذاکرات شده، افزود: اگرچه همراهی چین و روسیه را همواره داشته ایم، اما نمی توان به طرف های دیگر خیلی اطمینان کرد، افزود و حواس جمهوری اسلامی جمع است. 

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید زمینه فراهم شود تا طرف برجامی تعهدات خود را عمل کرده و پیمان شکنی نکند، تصریح کرد: قطعاً جمهوری اسلامی مطالبات خود را داشته و تامین منافع مردم و جمهوری اسلامی حائز اهمیت است باید تعهداتی را به جمهوری اسلامی بدهد تا پیمان شکنی نکرده و تحریم ها را بردارد. 

آقازاده با اشاره به اینکه راستی آزمایی هم جزو مطالب ما خواهد بود و طرف مذاکره باید آن را لحاظ کند، گفت: طرف برجامی اگر تعهد می دهد باید انجام بدهد، جمهوری اسلامی نشان داد که طرف مورد اطمینان برای همه مذاکرات بین المللی است، هیچ نهاد بین المللی بر خلاف این موضوع سخن نمی گوید قطعاً جمهوری اسلامی با احتساب اعمال و رفتار طرف برجامی تصمیم گیری خواهد کرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان