[ad_1]

هم زمان با سالگرد شهادت دکتر محسن فخری زاده مراسم آیین دانشگاهی بزرگداشت این دانشمند هسته ای و دفاعی کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام آقاجانپور نماینده رهبری در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تسلیت شهادت شهید فخری زاده گفت: شهید فخری زاده شخصیتی از نام و نشان گریزان و زمانی که به شهادت رسیدن و دشمنان ما اعلام کردند که این دانشمند هسته ای به شهادت رسیده است مردم متوجه شده اند چه گوهر ارزشمندی را از دست داده اند، خیلی ها به دنبال عکس و تصویر ایشان بودند که پیدا نمی کردند.

شهید فخری زاده به دنبال نام و نشان و عنوان نبود

وی در خصوص ویژگی های شخصیتی شهید فخری زاده، برخورداری از عزم و ایمانی راسخ را بارزترین ویژگی آن شهید دانست و افزود: صبر و مقاومت آن شهید بزرگوار با توجه به فراز و نشیب هایی که ماموریت های او داشت، کم نظیر بود.

آیین دانشگاهی اولین سالگرد شهید محسن فخری زاده برگزار شد

حجت الاسلام آقاجانپور با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید فخری زاده افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در آن دیدار فرمودند، در واقع مجاهدت و اخلاص کم نظیر شهید فخری زاده پاداش بزرگ و اجر عظیم شهادت از سوی خداوند متعال را برای آن شهید والامقام به دنبال داشت.

شهید فخری زاده در میدان های طاقت فرسا حضور داشت

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه ها با بیان اینکه شهادت هایی مدافعانه هستند که انسان در مقام جانفشانی و ارزشی قرار می گیرد گفت: درست است که ما مفهموم شهادت را به عنوان یک پایان عالی در دوره محدود حیات زندگی بشر تصور می کنیم، اما این دوره برای هر شهید مقامات مختلفی دارد.

آیین دانشگاهی اولین سالگرد شهید محسن فخری زاده برگزار شد

وی افزود: بسیاری از شهادت ها، شهادت مدافعانه است، شهادتی که خود فرد دانسته در مسیری قرار می گیرد که می داند، شهادت منتظر اوست و در واقع کسانی که در این مسیر قرار می گیرند هر لحظه زندگی شان شهادت را حس می کنند.

رستمی اظهار کرد: شهید فخری زاده بسیار متواضع بود و هر زمانی که موقعیت سخت و طاقت فرسا پیش می آمد شهید فخری زاده در میدان حاضر بود

دشمنان نمی توانند با ترور دانشمندان، جامعه علمی ما را بترسانند

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشمندان ما را جلوی همسرانشان به شهادت رساندند و زهی خیال باطل که جامعه علمی ما از این قساوت آنان پا پس بکشد، گفت: ما بر مکتب امامی هستیم که ۷۲ یار و خودش را جلوی دیدگان همسران کشتند.

وی در ادامه با اشاره به تحصیل شهید فخری زاده در دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: بعدها در تاریخ خواهند گفت که دانشگاهی مزین به نام شهید بهشتی است که در آن مکتبی بود که دانشمندان علم را برای پیشرفت و سرافزاری کشور بکار گرفته اند. این افتخاری بود بر کشور ما، دانشگاهی که دشمن تحریمش کرد شهدای ما در بستر همین دانشگاه ها بلند شدند.

آیین دانشگاهی اولین سالگرد شهید محسن فخری زاده برگزار شد

طهرانچی با بیان اینکه شهید فخری زاده پلی بین دانش بنیان و دفاع بودند ادامه داد: این شهید بزرگوار بین دانش بنیادی و دفاع پل می شد و خود شکارچی بود که ایده ها را می گرفت و برای روز مباداپرورش می دادند.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه خاطرنشان کرد: ما دانشگاهیان، دکتر فخری زاده را شهید جامعه دانشگاهی می دانیم که قدرت تبیین پیچیده ترین مطالب دانشگاهی نزد فرماندهان نظامی را دارا بود. این دانشمند فرهیخته به تمام بنیادهای علمی توجه داشت و محتوای کتاب «فلسفه اسلامی و فیزیک» که در روز ۸ آذر رونمایی می شود، گواه این ادعاست..

شهید فخری زاده تاثیرات مهمی در عرصه واکسیناسیون و مقابله با کرونا برجای گذاشتن

علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دکتر فخری زاده شهیدی است که نشان داد شجاعت علمی در سایه عزت نفس ملی محقق می شودگفت: پس از شهادت ایشان بود که خلق و خو و سلوک و خشوع شهید فخری زاده به تنویر افکار عموی رسید که این امر جایگاه بالای ایشان را نشان می دهد.

آیین دانشگاهی اولین سالگرد شهید محسن فخری زاده برگزار شد

زالی ادامه داد: در روزهای سخت کرونا و با تحریم های ظالمانه و زمانی که کیت های تشخیص در کشور نبود ایشان در این موضوع کارهای بزرگی انجام داده اند. زمانی این کیت ها به دست عزیزان ما در وزارت دفاع تهیه شد که بحران آن در جهان وجود داشت.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از مقدم ترین مطالعات در زمینه واکسن کرونا نیز توسط دکتر فخری زاده کلید خورد اظهار کرد: مقدم ترین مطالعات واکسن کرونا توسط دکتر فخری زاده کلید خورد که منجر به تولید واکسن فخرا شد . این واکسن به طور کامل تولید داخل بوده و بر اساس مستندات موجود، اثربخشی بالایی دارد.

رشد علمی ما یعنی  «مرگ بر آمریکا»

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که در تاریخ هیچ چیزی محو نمی شود خاطرنشان کرد: دشمن با هدف اسیب به نظام جمهوری اسلامی یک مغز متفکر را مورد هدف قرار داد و تاریخ نماینگر صفحات مختلفی از جنایات دشمن است در ۸ سال دفاع مقدس ما نخبگانی را داشتیم که علی رغم تلاش دشمن توانستند مقاومت کنند.

عین اللهی با اشاره به اینکه دشمن نسل جوان پرشور را مورد تهاجم قرار داده اظهار کرد: در مراکز واکسیناسیون که حدود ۱۳۲۰ مرکز در کشور لایه های متعدد جوانان متدین و ولایتمدار خود را نشان داد و این جوانان دنبال الگو هستند و شهید فخری زاده ها الگوی این جوانان هستند.

عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وظیفه تمام دانشمندان و دانشگاهیان را کمک به محرومین اعلام کرد و گفت: اینکه دانشگاه دنبال پول باشد و راه خود را نرود قابل تحمل نیست و نگاه ما در دانشگاه، وجود اساتید نخبه ای هست که راه فخری زاده ها را بروند.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امروز پژوهش های کاربردی هست و ما ۸۰۰ مرکز پژوهشی داریم که نباید هدفشان فقط تولید مقاله باشد، بیان داشت: دانشگاه های ما نباید فقط ویترین باشند و ما امروز نیازمند پژوهش های کاربردی هستیم تا مشکل مردم حل شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه رشد علمی و مراکز تحقیقاتی ما یعنی مرگ بر آمریکا، گفت: تقویت دانشجویان به مهاجرت از کشور خیانت به ملت است و نگاه ما باید به داخل باشد و ما می توانیم را عملی کنیم و شهید فخری زاده نمونه عملی ما می توانیم هست.

 عین اللهی با تاکید بر اینکه دشمن از علم و دانش و دانشمند ما می ترسد ادامه داد: امیدوارم دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی راه اصلی خود را پیدا کنند و با هدف خدمت به مردم فعالیت کنند.نگاه ما در وزارت بهداشت به متخصصین و جوانانی است که بتوانند راه شهید فخری زاده را بروند

در این مراسم که رییس سازمان سپند، مقامات وزارت دفاع و روسای برخی دانشگاه ها و رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی نیز حضور داشتند، به رسم یادبود هدایایی به خانواده شهید دکتر فخری زاده اهدا شد.

آیین دانشگاهی اولین سالگرد شهید محسن فخری زاده برگزار شد

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان