[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقامات روز پنجشنبه هشدار دادند دانشمندان در آفریقای جنوبی گونه جدیدی از کرونا را شناسایی کرده اند که دارای مجموعه بسیار غیرمعمول از جهش هاست و به طور بالقوه می تواند موج دیگری از ابتلا را ایجاد کند.

«جو فاهلا» وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفت این گونه که به نام B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می شود، تاکنون در بوتسوانا، آفریقای جنوبی و هنگ کنگ دیده شده، اما به زودی می تواند در سراسر جهان پخش شود.

«تولیو د اولیویرا» پروفسور و متخصص ژنتیک که انواع گونه های کروناویروس را مورد مطالعه قرار داده، در یک جلسه توجیهی گفت که این گونه بیش از ۳۰ جهش دارد و به وضوح بسیار متفاوت با انواع شناخته شده است.

وی افزود تعداد جهش ها نگران کننده است و می تواند به گونه اجازه دهد تا از سیستم ایمنی بدن فرار کند.

«فرانسوا بالوکس» مدیر مؤسسه ژنتیک «یوسی ال» در بیانیه ای اعلام کرد: نوع جدید احتمالاً در طول عفونت مزمن یک فرد دچار نقص سیستم ایمنی، احتمالاً در یک بیمار HIV/AIDS درمان نشده، تکامل یافته است.

آفریقای جنوبی اخیراً شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ به خصوص در «خاوتنگ» پرجمعیت ترین استان این کشور بوده است. بیش از ۱۲۰۰ مورد ابتلا روز چهارشنبه در این کشور شناسایی شد که در مقایسه با روزهای اوایل ماه میلادی جاری که نزدیک به ۱۰۰ مورد بود، افزایش قابل توجه داشته است.

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفت: قطعاً با جابجایی مردم در هفته های آینده، این [گونه] در همه جا خواهد بود. 

اولیویرا پروفسور و متخصص ژنتیک پیش بینی کرد: این گونه بسیار سریع در حال گسترش است و ما انتظار داریم در چند روز و هفته آینده شاهد فشار بر سیستم بهداشت و درمان باشیم.

 

 

نشست اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای بررسی گونه جدید

مقامات گفتند که سازمان جهانی بهداشت در حال نظارت بر گونه جدید کووید است و یک جلسه ویژه در روز جمعه (امروز) به منظور بحث در مورد اثر این گونه بر واکسن ها و درمان ها برنامه ریزی شده است. 

به گفته دانشمندان آفریقای جنوبی، ۳۰ جهش در پروتئین سنبله spike گونه جدید--بخشی از ویروس که به سلول های بدن متصل می شود، شناسایی کرده اند که می تواند تأثیراتی بر کارایی واکسن و قابلیت انتقال داشته باشد.

 سویه جدید ممکن است به طور رسمی توسط سازمان بهداشت جهانی در روز جمعه طبقه بندی و به آن یک حرف یونانی اختصاص داده شود. 

نگرانی انگلیس؛ ۶ کشور آفریقایی در «فهرست قرمز» سفر قرار گرفتند

انگلیس شش کشور آفریقایی، آفریقای جنوبی، نامیبیا، لسوتو، بوتسوانا، اسواتینی، و زیمبابوه را در فهرست قرمز سفر خود به دلیل «سوپر گونه» جدید کووید-۱۹ قرار داده است.

وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد از ظهر روز جمعه، این شش کشور در فهرست قرمز قرار خواهند گرفت و پروازها به طور موقت ممنوع خواهد شد.

 

 

به گفته آژانس امنیت بهداشت بریتانیا، گونه جدید دارای پروتئین سنبله ای است که به شدت با نوع ویروس کرونای اصلی که تمام واکسن های کووید-۱۹ بر اساس آن ساخته شده ، متفاوت است.

برخی از کارشناسان نگرانند که این گونه اثربخشی واکسن های فعلی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. بر اساس گزارش ها، جهش های جدید احتمالاً از واکنش ایمنی ایجاد شده توسط ابتلای قبلی فرار می کنند. این گونه همچنین ویژگی های مرتبط با سرایت بالاتر را نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، حداقل ۱۰۰ مورد در آفریقای جنوبی تایید شده است، اما وزیر بهداشت این کشور معتقد است موارد بسیار بیشتر از آنچه در حال حاضر گزارش شده است. هنوز هیچ مورد مستندی در انگلیس ثبت نشده است. 

سنگاپور هم اعلام کرد پروازهای خود را موقتا با کشورهایی که این جهش در آن ها شناسایی شده، تعلیق می کند.

کشف اولین موارد ابتلا به گونه آفریقای جنوبی در فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد سه مورد از گونه جدید کرونای یافت شده در آفریقای جنوبی را شناسایی کرده است.

طبق اعلام این وزارتخانه، آزمایش یک شهروند صهیونیست که از آفریقا بازگشته مثبت شده، دو نفر دیگر هم به زودی آزمایش خواهند شد و بیم آن وجود دارد که نتایج آزمایشات آن ها نیز مثبت شود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان