[ad_1]

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: یک هفته ای از بازگشایی رسمی مدارس می گذرد اما همچنان هستند خانواده هایی که با توجه به شرایط موجود تمایلی به فرستادن فرزندانشان به مدرسه ندارند و با وجود سختی های آموزش مجازی اما باز رضای به حضور در کلاس های درش نیستند.

در این میان عده ای از والدین عدم رعایت دقیق دستور العمل های بهداشتی، نبود شرایط لازم برای بازگشایی، کمبود امکانات و تجهیزات اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش برای فعالیت مدارس، کامل نشدن واکسیناسیون چه در میان والدین و چه دانش آموزان را از مهم ترین دلایل خود برای عدم رضایت به حضور فرزندانشان بر سر کلاس های درس عنوان می کنند.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که عده ای از معلمان نیز از این وضعیت گلایه دارند زیرا در حال حاضر هم باید به صورت حضوری و هم غیر حضوری آموزش بدهند و این وقت و زمان بسیاری از آنها می گیرد. بر اساس شنیده ها از ابتدای مهر ماه در استان گیلان ۱۳۰۰ معلم و ۱۲۴ دانش آموزان به ویروس کرونا مبتلا شده اند هر چند این آمار از سوی هیچکدام از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تأیید نشده اما بر فرض درست بودن آمارها، نشان دهنده عدم رعایت درست دستور العمل های بهداشتی در مدارس بوده و زنگ های خطر را برای معلمان و دانش آموزان به صدا در می آورد.

با همه این تفاسیر مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اول آذر ماه در گفتگو با خبرنگار مهر از حضور بیش از ۳۵۹ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس استان خبر داد و اظهار کرد: مدارس گیلان به صورت گروه بندی فعالیت می کنند.

محمد رحمتی بیان اینکه با توجه به متراژ کلاس ها دانش آموزان تقسیم بندی و برخی از ایام هفته به صورت حضور و روزهای دیگر را به صورت غیر حضوری آموزش ها را دریافت می کنند، افزود: تا عادی شدن کامل شرایط آموزش ها به صورت تلفیقی انجام می شود.

وی همچنین به موضوع نظارت بر عملکرد مدارس در زمینه رعایت دستور العمل ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با گشت های مشترک و مستقل در این زمینه اقدام می کنند.

حضور ۲۵ هزار بمب کرونایی در مدارس گیلان

اصرار آموزش و پرورش برای آموزش های حضوری غیر قابل توجیح است

«زهرا میلانی» مادر الناز ۹ ساله که دانش آموز کلاس سوم ابتدایی یکی از مدارس رشت است در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نگرانی های خود از حضور فرزندش در مدرسه، اظهار کرد: در دو سال گذشته به خاطر سلامت بچه ها کمتر در فضای بیرون از منزل حضور داشتیم.

وی با بیان اینکه قطعاً رعایت موارد بهداشتی در میان دانش آموزان ابتدایی سخت و به دلیل سن پایین آنها کمتر است، گفت: با حضور در مدارس می بینید که برخی از والدین بدون توجه به سلامت سایر دانش آموزان فرزندان مریض خود را به مدرسه می فرستند برخی از والدین بدون توجه به سلامت سایر دانش آموزان فرزندان مریض خود را به مدرسه می فرستند.

میلانی با اشاره به سختی های آموزش های غیر حضوری به خصوص برای دانش آموزان ابتدایی، افزود: با وجود همه سختی ها ما حاضر بودیم امسال هم با معلمان همکاری کنیم و آموزش ها به صورت مجازی باشد تا شاید تا سال آینده شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس با امنیت بیشتری فراهم شود.

وی با بیان اینکه در مدرسه دخترم بیش از ۲۵۰ دانش آموزان حضور دارند، ادامه داد: به گفته مسئولان حتی اگر گروه بندی هم انجام شود باز هم تعداد دانش آموزانی که در یک کلاس درس حضور خواهند داشت زیاد است و با توجه به اینکه مدرسه امکانات لازم را نیز ندارد می تواند خطر انتقال بیماری را افزایش دهد.

میلانی همچنین به اجبار برخی معلمان و مدیران به حضور دانش آموزان در مدارس اشاره و تصریح کرد: من یک بار دخترم را به مدرسه آوردم و زمانی که شرایط را دیدم ترجیح دادم که همچنان از آموزش های غیر حضوری استفاده کنم.

وی با اشاره به خبر شیوع سویه جدید کرونا در جهان و صحبت های مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر احتمال ورود این سویه به کشور، گفت: با وجود همه این شرایط اصرار مسئولان آموزش و پرورش بر برگزاری حضوری مدارس غیر قابل توجیح است.

حضور ۲۵ هزار بمب کرونایی در مدارس گیلان

۲۵ هزار دانش آموز گیلانی واکسن کرونا نزده اند

سخنگوی علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند خوب واکسیناسیون در استان هم در میان عموم شهروندان و هم دانش آموزان، اظهار کرد: البته هنوز ۲۵ هزار دانش آموز در استان واکسن کرونا دریافت نکرده اند.

فردین مهرابیان در ادامه به همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات مثبت آموزش و پرورش استان گیلان شناسایی دانش آموزانی است که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه برای ترغیب و تشویق دانش آموزان به دریافت واکسن اطلاع رسانی از سوی آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: در این میان طرح محله محور برای واکسیناسیون جامعه هدف باقی مانده از جمله دانش آموزان نیز در استان گیلان در دستور کار قرار دارد طرح محله محور برای واکسیناسیون جامعه هدف باقی مانده از جمله دانش آموزان نیز در استان گیلان در دستور کار قرار دارد.

مهرابیان با بیان اینکه علاوه بر دانش آموزان تعدادی از نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله که به هر دلیلی تحصیل نمی کنند نیز مورد توجه قرار گرفته تا واکسیناسیون برای این افراد نیز انجام شود، ادامه داد: در کنار همه این موارد به افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون نیز برای دسترسی راحت تر دانش آموزان و خانواده های آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت در حال حاضر ۴۵۲ مرکز و پایگاه واکسیناسیون در استان گیلان، گفت: از این تعداد ۲۰۷ پایگاه و مرکز در سطح شهرستان رشت فعالیت می کنند تا دسترسی آسان تر شود.

واکسیناسیون ۷۰ درصد از عواملی که با دانش آموزان ارتباط دارند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه خانواده نیز برای حفظ ایمنی خود و فرزندانشان نباید در انجام واکسیناسیون تردید داشته باشند، اضافه کرد: قطعاً تزریق واکسن سطح ایمنی جامعه را افزایش می دهد.

وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی معلمان و مدیران مدارس در استان گیلان، تصریح کرد: با همه این اقدامات رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی مدیران و مسئولان مدارس لازم و ضروری است.

مهرابیان افزود: بیش از ۷۰ درصد از معلمان و کادر آموزشی و کسانی که با دانش آموز استان در ارتباط هستند مانند رانندگان سرویس مدارس نیز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه نظارت بر فعالیت مدارس در ایام کرونا طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا دنبال می شود، بیان کرد: داشتن تهویه مناسب، جلوگیری از توزیع مواد غذایی در مدارس و رعایت فاصله مناسب در کلاس ها از جمله این موارد است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان