[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مانور زلزله و ایمنی به صورت نمادین پیش از ظهر دوشنبه در هنرستان خاتم الانبیا (ص) آستارا برگزار شد.

در این مانور دانش آموزان با به صدا در آمدن زنگ مدرسه و آژیر خطر، از نزدیک و به صورت عملی با مباحث و شیوه صحیح پناه گیری، خود امدادی و همچنین چگونگی مقابله با حوادث طبیعی آشنا شدند.

در این مانور دانش آموزان توانستند علاوه بر هدایت همکلاسی های خود در زمان حادثه، راه های گریز، پنهان شدن و کمک به مصدومان و مجروحان و انتقال آسیب دیدگان را عملاً تجربه کنند.

ارتقای آمادگی در برابر حوادث با ارائه آموزش ها

مدیر آموزش و پرورش آستارا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایران در مسیر خط زلزله قرار دارد، اظهار کرد: ارائه آموزش های لازم برای مقابله با زلزله های احتمالی، ارتقای آمادگی اقشار مردم، اجرای طرح های مقاوم سازی مکان های عمومی و حفظ توان امدادی نیروهای امداد رسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سید سجاد موسوی، افزود: نقش آموزش در کاهش خطرهای زلزله غیر قابل انکار بوده و آموزش و و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی در برابر زلزله به عنوان حلقه گمشده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب ناپذیر و امری ضروری است.

وی، گفت: یادگیری آموزش ها و انتقال آن به خانواده ها در زمان وقوع حوادث برای کاهش خسارت های جانی و مالی از طریق دانش آموزان به راحتی امکان پذیر است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان