میزان باسوادی آستارا ۹۸/۴ است

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ۰۹:۳۹ چاپ کد خبر: 140625
[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیروس محمدی ظهر امروز در جلسه شورای معاونین و کارگروه بهبود کیفیت این شهرستان در سالن جلسات آموزش و پرورش اظهار کرد: آستارا از شهرستان های باسواد استان گیلان بوده و از سابقه فرهنگی بالایی برخوردار است.

وی میزان باسوادی شهرستان آستارا را ۴/۹۸ دانست و بیان کرد: این شهرستان به لحاظ میزان باسوادی جزو چهار شهرستان باسواد استان گیلان است و نخستین مدارس استان بعد از رشت و بندرانزلی در این شهرستان تأسیس شده اند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه هیچ اداره ای بدون حضور و وجود آموزش و پرورش نمی تواند کارهای خود را انجام دهد، تصریح کرد: در این خصوص برای فرمانداری ها نامه ارسال شده تا دستگاه های اجرایی عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی را ملزم به همکاری با آموزش و پرورش و شورای فوق کند.

محمدی تعداد ثبت نامی های دوره سوادآموزی شهرستان آستارا را ۲۲۶ نفر، دوره انتقال را ۵۴۶ نفر و دوره تحکیم را ۲۳۷ نفر دانست و افزود: از این تعداد در دوره سوادآموزی ۱۲۳ نفر، در دوره انتقال ۴۰۷ و در دوره تحکیم ۱۴۲ نفر موفق به شرکت در آزمون پایانی و کسب نمره قبولی شده اند.

به گفته معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، سهیمه ابلاغی شهرستان آستارا در دوره سوادآموزی ۳۱۰ نفر، در دوره انتقال ۵۷۰ نفر و در دوره تحکیم ۲۰۰ است که از تعداد فوق، در دوره سوادآموزی ۵۱، در دوره انتقال ۱۰۰ و در دوره تحکیم ۱۲۵ نفر تاکنون شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای معاونین و کارگروه بهبود کیفیت این شهرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: اهمیت نهضت سوادآموزی بر کسی پوشیده نیست و سازمان با هدف ریشه کنی بی سوادی در سطح کشور فعالیت می کند.

سید سجاد موسوی برگزاری دوره های آموزشی را در ارتقای سواد آموزش دهندگان تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: از معاونت نهضت سوادآموزی استان گیلان و اعضای کارگروه بهبود کیفیت انتظار داریم به صورت فصلی برای آموزش دهندگان دوره های آموزشی برگزار کند.

انتهای پیام /۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان