[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس محمدی ظهر دوشنبه در جلسه شورای معاونین و کارگروه بهبود کیفیت آموزش و پرورش آستارا، اظهار کرد: میزان باسوادی در آستارا ۹۸.۴ درصد است و جز شهرستان های باسواد استان گیلان محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه آستارا از سابقه فرهنگی و آموزشی بسیار بالایی برخوردار است، افزود: این شهرستان به لحاظ میزان باسوادی جز چهار شهرستان اول باسواد گیلان بوده و نخستین مدارس استان بعد از رشت و انزلی در این شهرستان تأسیس شده اند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان با اینکه هیچ اداره ای بدون حضور و وجود آموزش و پرورش نمی تواند کارهای خود را انجام دهد، گفت: در همین خصوص برای فرمانداری ها نامه ارسال شده تا دستگاه های اجرایی عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی را ملزم به همکاری با این نهاد و شورا کنند.

محمدی تعداد ثبت نامی های دوره سوادآموزی شهرستان آستارا را ۲۲۶ نفر، دوره انتقال را ۵۴۶ نفر و دوره تحکیم را ۲۳۷ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد در دوره سوادآموزی ۱۲۳ نفر، در دوره انتقال ۴۰۷ و در دوره تحکیم ۱۴۲ نفر موفق به شرکت در آزمون پایانی و کسب نمره قبولی شده اند.

اهمیت نهضت سواد آموزی و ضرورت توجه به آن

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: اهمیت نهضت سوادآموزی بر کسی پوشیده نیست و این سازمان با هدف ریشه کنی بی سوادی در سطح کشور فعالیت می کند.

سید سجاد موسوی، افزود: سواد به فرد کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشد و از این رو در حوزه های دیگر به دلیل تأثیر آن زندگی افراد بهتر خواهد شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان