[ad_1]

مذاکرات برجامی/اولین نشست خبری سخنگوی دولت/طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، آغاز دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین از موضوعات مهم خبری این روزهاست و توضیحات سخنگوی کاخ سفید در این رابطه در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

جن ساکی در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی درباره دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین مبنی بر اینکه با توجه به بدبینی هایی که نسبت به دیپلماسی در این زمینه وجود دارد، دولت بایدن۴۴۴ چقدر حاضر است پیش از روی آوردن به گزینه های دیگر به دولت ایران زمان بدهد، گفت: رویکرد ما در این زمینه، بی چون و چرا، دیپلماسی است. بنابراین، نمی خواهم یک بازه زمانی ارائه دهم که پایان آن چه زمانی خواهد بود. این چیزی است که قصد داریم آن را پیش ببریم.

همچنین جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا برجام با توجه به پیش رفت های هسته ای ایران باید پیش از ورود آمریکا به روز شده و تغییراتی در آن ایجاد شود، بیان کرد:  ما در حال حاضر بر مذاکرات متمرکزیم، فوق متمرکزیم.

علی باقری رئیس هیات مذاکره کننده ایران با ۱+۴ هم با بیان اینکه آن چه از ۶ دور مذاکرات قبلی پیش روی ماست یک پیش نویس است نه یک توافق، افزود: پیش نویس محل مذاکره است. تا وقتی در مورد همه چیز توافق نشده باشد در مورد هیچ چیزی توافق نشده است .

این دور از مذاکرات وین که برای تعیین «اصول و مبانی گفت وگوها» برگزار می شود به دلیل ضرورت مشورت هیات های نمایندگی کشورها با پایتخت ها احتمالا طولانی نخواهد بود.

می توان انتظار داشت که هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین ظرف چند روز آینده به کشور بازگردد و پس از انجام مشورت های لازم در سطوح عالی مجددا برای پیگیری گفت وگوها عازم وین شود.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش از نشست سه جانبه آمریکا، چین و روسیه درباره احیای توافق هسته ای خبر داد و نوشت: امروز با وانگ کان، نماینده چین در وین با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کردیم. درباره از سرگیری مذاکرات وین بر سر برجام تبادل نظر کرده و بر عزم مشترک جهت تلاش برای نهایی شدن موفقیت آمیز این مذاکرات تاکید کردیم.

میخائیل اولیانوف همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا آمریکا عزمی جدی در لغو تمامی تحریم های ایران دارد یا نه، گفت که این کشور آمادگی اش برای لغو تحریم ها را اعلام کرده، اما جزئیاتی وجود دارد که باید بررسی شوند.

خبرهای دیگر با محوریت برجام و مذاکرات را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

از فعالیت آژانس در ایران حمایت می کنیم

شرکای برجام به دنبال به نتیجه رسیدن سریع مذاکرات هستند

تهران به همکاری های فنی با آژانس ادامه می دهد/۶ دوره مذاکرات قبلی وین را نادیده نمی گیریم

برنامه تیم مذاکره کننده لغو تمامی تحریم های آمریکاست

***

نخستین نشست خبری سخنگوی دولت سیزدهم با نمایندگان رسانه ها برگزار شد.

بهادری جهرمی در بخشی از این نشست تصریح کرد: وقتی مردم پای کار حل مشکلات بیایند مشکل حل می شود. امروز دولتمردان در صحنه تصمیم گیری می کنند، آنهم با تکیه بر همان گزارش های پشت میز و کارشناسی ها، اما دیگر در صحنه تصمیم گیری می شود و دولتمردان اجازه نمی دهند بحران تولید شود و مردم در فشار قرار گیرند و دیگر آمارسازی و گزارش سازی نمی تواند رییس جمهوری را فریب بدهد چون در صحنه شاهد صحت سنجی آمار است.

وی ادامه داد: دیپلماسی امروز ما منفعل نیست. فقط به یک سو نگاه نمی کند و به یک حوزه توجه ندارد، در همه محورها، نتیجه گرا و نتیجه محور است و این صدا را کشورهای دیگر هم شنیدند و پیام دیپلماسی ایران را دریافت کردند.

جلسه هیات عمومی اصراری حقوقی با حضور روسا، مستشاران و اعضای شعب حقوقی دیوان عالی کشور تشکیل شد و در این جسه با رای هیات عمومی مقرر شد، راننده ای که گواهینامه مرتبط ندارد از شمول بیمه شخص ثالث خارج شد.

طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» ۱۸ آبان ماه سال جاری با امضای ۷۵ نماینده مجلس اعلام وصول شد و اگرچه هنوز تا بررسی  وتصویب نهایی در کمیسیون تخصصی و صحن مجلس راه زیادی دارد اما از همان ابتدا با انتقادات زیادی مواجه شد.

گزارش ایسنا در همین رابطه با عنوان "طرح حیوانات مضر و خطرناک در تنور مجلس" از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) نهم آذر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی درباره نحوه هزینه کرد منابع بودجه سال جاری برای ایجاد اشتغال باحضور وزرای امور اقتصاد ودارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان