[ad_1]

مریم میرزایی، نویسنده و کارگردان مستند مینیاتور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره مستند جدید مینیاتور با بیان اینکه در این مستند به چند پرسش مطرح شده درباره نهضت جنگل و میرزا کوچک جنگلی پاسخ داده شده، اظهار کرد: این مستند در سازمان فضای مجازی سراج گیلان و در ۲۱ دقیقه به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی تولید شده است.

وی درباره محتوای مطرح شده در این مستند گفت: پرسش های مطرح شده در مستند در واقع همان شبهات رایج در جامعه درباره نهضت جنگل است که با بررسی اسناد و مدارک تاریخی و با حضور کارشناسان اهل فن به این شبهات پاسخ داده شده است.

به گفته این مستندساز، در قسمت اول مستند مینیاتور به پنج پرسش اساسی درباره نهضت جنگل به صورت کلی پاسخ داده شده و تلاش شده در گام نخست مهم ترین سؤالات پیرامون مهم ترین شبهات مطرح در جامعه باشد.

میرزایی درباره علت انتخاب نام مینیاتور بیان کرد: این اسم برگرفته از جمله رهبر انقلاب درباره نهضت جنگل که فرمودند «مرحوم میرزا کوچک جنگلی یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در رشت و همان محدوده خاص به وجود آورد» گرفته شده است.

وی بیا بیان اینکه در قسمت اول این مستند به این شبهه که گفته می شود میرزا کوچک یک روحانی تجزیه طلب بوده پاسخ داده شده است، افزود: علاوه بر این سؤال به چهار سؤال مهم و کلیدی دیگر نیز پرداخته شده و قرار است در قسمت های بعدی تنها به یک سؤال به صورت عمیق پرداخت شود اما در قسمت اول به پنج سؤال پرداخت کلی شده است.

نویسنده و کارگردان مستند مینیاتور هدف از تولید این اثر را قدردانی از شخصیت میرزا کوچک و جانفشانی های او و نیروهای رهروی او عنوان کرد و گفت: برای تهیه و تولید مستند مینیاتور حدود یک و ماه و نیم به صورت فشرده توسط سه تن از کارشناسان تحقیق و پژوهش را انجام شده و حدود ۱۰ نفر هم در کار فیلم برداری و تدوین و تهیه مستند به صورت مداوم همکاری داشته اند.

وی که سال گذشته در جشنواره صالح تهران موفق به دریافت جایزه قاب صالح شده بود، بیان کرد: در تلاش هستیم مستند مینیاتور را برای جشنواره عمار امسال ارسال کنیم تا بتوانیم به مرحله مسابقه این جشنواره هم حاضر باشیم.

به گفته میرزایی، برای تهیه مستند مینیاتور از دکتر مظفر نامدار از اعضای هیئت علمی  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و میثم عبداللهی از کارشناس موسسه مطالعات مبارزان انقلاب اسلامی گیلان برای پاسخ به پرسش ها استفاده شده است.

به گزارش فارس، مریم میرزایی، نویسنده کتاب های «نگاهم در جاده جا ماند» و «بعدازظهر یک روز معمولی»، نیز است و هم اکنون سه عنوان کتاب در دست چاپ دارد و سال گذشته نیز موفق شده بود در جشنواره صالح تهران جایزه قاب صالح را برای تهیه فیلم «طج رشت» کسب کند؛ وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته فقه و اصول بوده و هم اکنون دانشجوی دکتری رشته عرفان است.

مستند مینیاتور روز گذشته در همایش روایت جنگل در رشت رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان