[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری عصر چهارشنبه در همایش گرامیداشت میرزا کوچک خان جنگلی با اشاره به اهمیت حفظ هوشیاری و بصیرت ملت، اظهار کرد: جامعه غافل از ظرفیت و امکانات و ریشه های خود بی خبر و بازیچه دست شیاطین می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه یکی از بهترین راهکارها برای بیداری ملت، شناخت اسطوره ها و قهرمانان است، افزود: ملت غافل دچار هویت جعلی می شود و مورد غارت بیگانگان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی بزرگترین هدیه گیلان به ایران بود، تصریح کرد: حرکت و قیام میرزا کوچک موجب عزت و افتخار فعلی کشور شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه رهبر انقلاب گیلانی ها را مردمی مؤمن و دارای تاریخ افتخار آمیز می دانند، بیان کرد: از منظر کلام رهبری، گیلانی ها پرچم شیعه را تا یمن برافراشتند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در پرتو شخصیت میرزا کوچک جنگلی می توان از هویت دینی و ملی ایرانیان رونمایی کرد، ادامه داد: طبق فرمایش رهبری میرزا کوچک در اوج مظلومیت و تنهایی مبارزه کرد و به شهادت رسید.

حاج علی اکبری با بیان اینکه حماسه جاوید میرزا بر اساس آموزه های دینی و معارف اهل بیت و با بهره گیری از یک حرکت تشکیلاتی بود، گفت: میرزا کوچک هرگز تحت تأثیر مکاتبی مانند مارکسیست قرار نگرفت و بر اساس قرآن و کلام اهل بیت با شرق و غرب و استبداد داخلی مبارزه کرد.

وی بیان داشت: ملت باید با مراجعه به تاریخ و قهرمانانی همچون میرزا در برابر جنگ شناختی و هویتی که پس از چله اول انقلاب از سوی استکبار در برابر ملت قرار گرفته، ضریب مقاومت خود را افزایش دهد.

حاج علی اکبری بیان اینکه دعوای ما با استکبار جهانی بر سر هویت است، تاکید کرد: ام المسائل نسل جوان هویت است و اگرچه برخی آدرس غلط می دهند اما جوانان ما با الگوگیری از شهدا راه را گم نمی کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان