[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، امیردریادار دوم مهدی شعبانزاده در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با اشاره به نقش نیروی دریایی در دوران جنگ، اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش هزار و ۵۰۰ مأموریت دریایی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در این مأموریت ها ۱۰ هزار کشتی اسکورت شدند، افزود: در این مورد شاهد ۲۵۰ مورد اصابت و چند مورد غرق شدن کشتی ها بودیم اما در همه مأموریت ها نیروی دریایی ارتش با اقتدار اجازه نداد تا به چرخه اقتصاد کشور آسیبی وارد شود.

امیر دریادار شعبانزاده در ادامه با اشاره به انجام ۹۳ درصد صادرات و واردات از طریق دریا، گفت: ایران دارای دو سوم مرز آبی است که صیانت و حفظ این مرزها اهمیت بسیار زیادی دارد.

فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت با بیان اینکه امروز نیروی دریایی ارتش در کنار سپاه برای دفاع از این کشور از هیچ کوششی دریغ نمی کند، ادامه داد: نیروی دریایی در تأمین نیروهای متعهد و ولایت مدار نیز در مراکز آموزشی خود برنامه ریزی دارد.

وی تعهد، تخصص و دلاوری را از مهم ترین مؤلفه ها و ویژگی های نیروی دریایی عنوان کرد و گفت: امروز نیروی دریایی ارتش در طراحی و تولید تجهیزات دریایی نیز پر قدرت ظاهر شده است و از توانمندی و تخصص جوانان ایرانی در حوزه تجهیزات نظامی خودکفا شده است.

امیر دریادار شعبانزاده با اشاره به خودکفایی در حوزه موشکی، اضافه کرد: در زمینه جنگ های الکترونیکی و هوش مصنوعی نیز اقدامات خوبی انجام شده و در حوزه پهباد ها نیز پیشرفت های قابل توجه است.

وی به بومی سازی بسیاری از تجهیزات نظامی و دفاعی توسط جوانان ایرانی اشاره کرد و گفت: امروز مأموریت های نیروی دریایی ارتش بر اساس تأکید فرمانده کل قوا راهبردی است و این یعنی در هر زمان و مکانی حضور مؤثر دارد.

فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت در ادامه با اشاره به امروز ۷۹ ناوگروه عملیاتی و ۱۰ ناوگروه صلح و دوستی در نیروی دریایی ارتش وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر نیز ناوگروه ۷۵ تمام ایرانی مأموریت ۱۰۰ روزه خود را آغاز کرده که مایه افتخار برای نیروی دریایی ارتش است.

وی به برگزاری رزمایش ها به ویژه رزمایش های مشترک با کشورهای دیگر نیز اشاره و اظهار کرد: رزمایش ذوالفقار یکی از مهم ترین و پیچیده ترین رزمایش ها بود که آمادگی نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهان کشاند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان