[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١۴٠٠ به ۹.۵۸ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل مشابه سال قبل (٧٣.٠) ١٤.١ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل تابستان ١۴٠٠ به ۷.۱۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٠.١) ۱.۶ واحد درصد افزایش داشته است. در این فصل کم ترین تورم فصلی تولیدکننده مربوط به بخش تولید، انتقال و توزیع برق (٠.١ درصد) و بیش ترین تورم فصلی مربوط به بخش کشاورزی (٢١.٧ درصد) بوده است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١۴٠٠ به ۹.۵۸ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل مشابه سال قبل (٧٣.٠) ١۴.١ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ١۴٠٠ نسبت به فصل تابستان سال ١٣٩٩، ۵۸.۹ درصد افزایش دارد. در میان بخش های مختلف تولیدی کم ترین نرخ مربوط به بخش تولید، انتقال و توزیع برق (١٩.٠ درصد) و بیش ترین نرخ مربوط به بخش معدن (۱۰۱.۶ درصد) می باشد.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١۴٠٠ نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ۶.۶۴ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۶٠.٠) ۴.۶ واحد درصد افزایش داشته است. در فصل مورد بررسی، در میان بخش های اصلی تولیدی در کشور، کم ترین تورم سالانه مربوط به بخش تولید، انتقال و توزیع برق (٣٧.٧ درصد) و بیش ترین آن مربوط به بخش معدن (۱۱۶.۱ درصد) است.

متن کامل گزارش را (اینجا) بخوانید.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان