[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به رتبه اول این استان در زمینه واکسیناسیون در سطح کشور، اظهار کرد: تزریق دُز سوم نیز در گیلان در حال انجام است و باید تسریع شود.

وی با تأکید بر استمرار رعایت دستور العمل های بهداشتی، گفت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا و قدرت سرایت آن و ابعاد ناشناخته این سویه باید با نظارت بیشتر به ویژه در مرزها از ورود این گونه جلوگیری کنیم.

استاندار گیلان در ادامه همچنین با اشاره به لزوم توجه به واکسیناسیون اتباع خارجی حاضر در استان، تصریح کرد: باید به محض مشاهده هر گونه علائم این افراد قرنطینه شوند.

وی با بیان اینکه باید از تمرکز امکانات و تجهیزات پزشکی، خدمات و دارو در مرکز استان در راستای اجرای عدالت خودداری شود، افزود: در صورت کمبود نیروی متخصص در نقاط مختلف استان دانشگاه علوم پزشکی به اعزام نیروی متخصص به آن نواحی اقدام کند.

عباسی با تأکید بر ضرورت توجه به ذخیره دارویی، تصریح کرد: مسئولان و متولیان امر باید در این زمینه نیز توجه لازم را داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید در زمینه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست و مناسب مردم توجه شود، افزود: رسانه باید در این راستای تولید محتوا داشته باشد و صدا و سیما نیز اطلاعات درست و مناسب در ساعات پر مخاطب پخش کنند.

عباسی با بیان اینکه باید بر عملکرد مدارس در اجرا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظارت دقیق انجام شود، تأکید کرد: در صورت مشاهده تخلف گزارش ارائه و برخورد شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان