[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه از در دسترس بودن توافق خوب در وین، اما به یک شرط، خبر داد.

امیرعبداللهیان در صفحه توئیتر خود نوشت: «مذاکرات وین با اولویت اساسی رفع تحریم ها و با جدیت جریان دارد. مذاکرات جدی کارشناسان هم تداوم دارد».

وی در ادامه توضیح داد: «با مذاکره کننده ارشد کشورمان دکتر باقری در ارتباط روزانه هستیم. اگر غرب حسن نیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس است. هیات ایرانی مذاکراتی منطقی، قوی، متین و نتیجه محور را دنبال می کند».

 

 

نمایندگان ایران و کشورهای گروه ۱+۴ عصر دوشنبه با حضور در هتل «کوبورگ» محل مذاکرات برجامی و رفع تحریم ها در وین، دور جدیدی از گفت وگوهای کمیسیون مشترک برجام را برگزار کردند.

وزارت خارجه روسیه بعد از اتمام این دور از مذاکرات، با تاکید بر عزمی که مشارکت کنندگان از خود نشان داده اند، اعلام کرد که در گفت وگوهای دوشنبه بر ادامه فعالیت دو کارگروه موافقت شد.

با این حال خبرگزاری «رویترز» بامداد امروز به نقل از اظهارات دیپلمات های اروپایی در جمع خبرنگاران، گزارش داد مسئله سانتریفیوژهای ایران از جمله مسائلی است که در مذاکرات وین بر سر آن اختلاف وجود دارد.

روزنامه دولتی «چاینا دیلی» نیز در یادداشت سردبیری خود با تاکید بر لزوم برداشته شدن تحریم های ایران به منظور احیای توافق هسته ای، از طرف های حاضر در مذاکرات وین خواست از خود صداقت و انعطاف نشان دهند تا گفت وگوها به نتیجه برسد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان