[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با اشاره به اینکه خوشحالم که نخستین برنامه رسمی خود را به عنوان عضو کوچک جامعه هنری در خدمت اهالی تئاتر هستیم، اظهار کرد: تئاتر هنر تعیین کننده و اثر گذار است.

وی با بیان اینکه تلاش های زیادی برای برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استانی انجام شده است، افزود: در رویدادها و جشنواره ها که برون داد و یک مانور از یک رشته هنر عیار یک هنر ارزیابی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه طی دو سال گذشت کرونا بسیاری از هنرها تحت تأثیر گذار قرار داده است، گفت: حضور پرشور جوانان در جشنواره امسال نشان دهنده زنده بودن تئاتر و تلاش برای رسیدن به روزهای خوب گذشته است.

ثقتی با اشاره به حضور پیشکسوتان حوزه نمایش و تئاتر، اضافه کرد: حضور این عزیزان مایه افتخار و برکت هر برنامه ای به ویژه حوزه هنر و تئاتر است.

وی با بیان اینکه رویکرد و هدف و گفتمان دولت مردمی در حوزه تئاتر استقرار تئاتر مردم محور است، تصریح کرد: تئاتری که پیاده کننده ارزش های والای انسانی و ملی در جامعه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تئاتر مردم با دردهای مردم ناآشنا نیست و حلقه بسته برای خود را انتخاب نمی کند، ادامه داد: این نوع تئاتر تنها در مرکز متمرکز نمی شود بلکه به همه ابعاد جامعه و آرا و اندیشه توجه کرده و با تمام سطوح و آرا و نظرات ارتباط پیدا می کند.

وی با بیان اینکه تئاتر مردم محور عدالت گستر و عدالت محور است در توزیع خدمات یک جانبه نگاه نمی کند، اضافه کرد: راه تعالی و اعتلای هنر تئاتر و همه هنرها بازگشت به اصل خویش یعنی همان مردم است.

ثقتی با اشاره به اینکه به تئاتر مردم محور پایبند و اعتقاد داریم و امیدواریم محقق کنیم، افزود: امسال ابتکار خوبی داشتیم همزمان با یکصدمین سال شهادت مرد هویت و تمدن ساز گیلان شهید میرزا کوچک خان این جشنواره تقدیم به این شهید مبارزه با استعمار و زیاده خواهی ها شده که قابل تحسین است.

وی به برخی انتقادها برای مغفول ماندن شخصیت میرزا کوچک جنگلی در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: طی یک سال آینده قرار است اتفاقات خوبی رقم بزنیم یکی از از آنها برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک است.

ثقتی با تأکید بر اینکه تئاتر نباید جدا از آسیب های اجتماعی باشد، تصریح کرد: تئاتر باید به همه محورهای اجتماعی و نیازهای روز جامعه رسیدگی کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان