[ad_1]

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نمایشنامه شاکله اصلی هر نمایشی را تشکیل می دهد، اظهار کرد: کیفیت نمایشنامه می تواند در کیفیت اثر تولید شده چه نمایش و تئاتر و چه فیلم و سریال بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تقویت نمایشنامه نویسی در میان هنرمندان گیلانی یکی از برنامه هایی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معاونت هنری و سینمایی آن در سه سال گذشته دنبال کرده اند، گفت: در این سه سال تلاش شده تا با پاسداشت از یکی از اساتید گیلانی در این بخش برای جوانان الگوسازی کنیم.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه داشتن نمایشنامه قوی به کارگردان و بازیگران در ارائه یک اثر فاخر و با کیفیت کمک می کند، افزود: متأسفانه در سال های گذشته ضعف در این بخش سبب تولید آثار بی کیفیت شده بود.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره نمایشنامه نویسی بستری مناسب برای شناسایی استعدادهای جوانان هنرمند گیلانی در این زمینه است، تصریح کرد: قطعاً تقویت این بخش و دادن میدان به جوانان علاقه مند می توان آینده ای روشن برای تئاتر و نمایش گیلان ترسیم کند.

برگزاری چهارمین جشنواره نمایشنامه نویسی پاسداشت «فرامرز طالبی»

مصباح با بیان اینکه چهارمین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه های آزاد گیلان به پاسداشت یک عمر تلاش استاد «فرامرز طالبی» به اسم ایشان نامگذاری شده است، گفت: توجه به پیشکسوتان علاوه بر وظیفه می تواند زمینه آشنایی جوانان با این اساتید را فراهم کرده و الگوسازی مناسبی برای آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره با همکاری مؤسسه چند منظوره فرهنگی و هنری اکسون برگزار می شود، ادامه داد: در این دوره برای نخستین بار تمام آثار به صورت نمایش رادیویی تبدیل و با هماهنگی مرکز رادیو پخش می شود.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: علاقه مندان به شرکت در این دوره از جشنواره می توانند آثار خود را تا پایان دی ماه به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.

مصباح یاد آور شد: جشنواره نمایشنامه نویسی نیز همانند سایر برنامه های هنری امسال معاونت هنری و سینمایی ارشاد گیلان به روح بلند میرزا کوچک جنگلی تقدیم می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان