توجه به تئاتر خیابانی ضروری است

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۲ چاپ کد خبر: 141421
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین علوی ظهر یکشنبه در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان، اظهار کرد: در انتقال مفاهیم و موضوعات اجتماعی برای تبدیل فرهنگ به رفتار نیازمند کمک هنرمندان هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی با فرهنگ سازی رفع می شود، افزود: شهرداری رشت برای نظافت شهر و موضوع مربوط به پسماند سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه می کند و بر اساس پیش بینی ها این مقدار با همین روند، در سال آینده به دو برابر افزایش می یابد.

علوی با تاکید بر لزوم کمک هنرمندان برای فرهنگ سازی در خصوص پسماند، تصریح کرد: باید با استفاده از نخبگان و هنرمندان با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص درصد تولید زباله، افزایش سهم تفکیک زباله در مبدا و سهم تفکیک زباله در کاهش حجم زباله در فرایند پسماند اثرات ماندگاری بر جای بگذاریم.

وی با اشاره به هدف گذاری محلات کم برخوردار شهر برای آموزش شهروندی، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده هرماه یکی از محلات کم برخوردار شهر هدف گذاری شده و پس از انجام کارهای عمرانی و خدمات شهری و بازدید و نظارت روند اجرای طرح، به سراغ محله دیگر می رویم.

شهردار رشت با اشاره به تعامل موجود بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی شهرداری رشت، اضافه کرد: از این تعامل در راستای رفع مشکلات حقوقی تالار مرکزی شهر استفاده شده و تلاش می شود هرچه سریع تر این تالار در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

علوی با اشاره به لزوم توجه ویژه به تئاتر خیابانی، گفت: شهرداری رشت از هر کاری که با حفظ شئونات مکتبی و مذهبی موجبات شادی مردم و خصوصاً جوانان را فراهم سازد دریغ نمی کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان