[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، اسماعیل نجار ظهر امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در چابکسر با اشاره به شرایط تغییر اقلیمی جهان که آب و هوای ایران نیز بی تاثیر از آن نیست، اظهار کرد: در سال جاری سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب دولت به وزارت نیرو اختصاص یافته است.

وی کمبود آب را در کشور محتمل دانست و افزود: از محل بحران تنش آبی به ویژه در بخش آب شرب حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که سهم استان گیلان از این اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان است. 

رئیس ستاد بحران کشور با بیان اینکه منابع مالی دولت به شدت محدود است، تصریح کرد: تمام تلاش دولت توجه به زیرساخت های کشور به ویژه در حوزه ناوگان حمل و نقل، تجهیزات لجستیکی و موضوع مهم پسماند بوده که با جدیت دنبال خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وزارت راه و شهرسازی کارسازی شده است، افزود: این میزان اعتبار برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده تا بتواند ناوگان تجهیزاتی خود را ارتقا بخشد تا در زمان بحران و مواجه با حوادث احتمالی وارد عمل شود. 

نجار با بیان اینکه امروز بسیاری از تاسیسات، ابنیه ها و اراضی کشاورزی و مسغلات مردم در معرض خسارت های ناشی از سیل قرار دارد، گفت: هرساله شاهد خسارت های متعددی به این حوزه ها هستیم و متاسفانه کسی نیست این خسارت ها احصاء و به وزارت کشور و مجلس ارسال شود تا بتوانیم بخشی از خسارت ها را دنبال کنیم. 

کسری ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی بودجه دولت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور قرارگاهی در سه بخش ساماندهی لجستیکی و نوسازی ناوگان و مدیریت پسماند اجرایی شده است، اظهار کرد: این قرارگاه قادر خواهد بود بسیاری از نگرانی های این سه حوزه را برطرف کند. 

وی با اشاره به مشکلات پسماند کشور در ۵ تا ۶ دهه اخیر افزود: به رغم تلاش های صورت گرفته دولت موضوع پسماند لاینحل باقی مانده که این موضوع در استان های شمالی کشور خود را بیشتر نشان می دهد. 

مهدی جمالی نژاد با اشاره به اعتبارات محدود دولت و اینکه اتفاقات خوبی در دولت و مجلس در حال رخ دادن است، تصریح کرد: خوشبختانه در آستانه تحویل بودجه به مجلس هستیم و تمام تلاش ما این است که یک توزیع متوازن و عادلانه به همه دستگاه ها به ویژه برای توسعه نوسازی ناوگان و حمل و نقل و طرح جامع شهرداری ها داشته باشیم. 

وی با اشاره به اینکه دولت با ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است که باید از محل فروش اوراق قرضه و مواردی این چنین کمبودها را جبران کند، گفت: بی تردید حضور نمایندگان مجلس در استان ها می تواند علاوه بر آشنا شدن بر مشکلات مردم می تواند نگاه آن ها را به قانون گذاری بازتر و توسعه دهد. 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که امور آموزش، درمان و خدمات رسانی در حوزه آب، برق و گاز و در حوزه مدیریت شهری قرار گیرد تا مدیری باشد که پاسخگو باشد، گفت: ما در سطح روستاها متولی نداریم دهیار نه ساختار دارد نه تشکیلاتو نه وظایف شفاف باید در این زمینه هم اصلاحاتی صورت گیرد که ما مصمم هستیمدر مجلس شورای اسلامی برابر اصل ۸۵ در این زمینه ملی تر عمل کنیم. 

۵۴ رودخانه طغیان گر در گیلان

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای اسلامی نیز در ادامه این نشست برگزاری چنین جلساتی راگانی مهم در راستای بررسی مسایل و مشکلات منطقه و اتخاذ تدابیر مناسب برای آن ها بیان کرد و گفت: در بازدید میدانی که از منطقه خواهیم داشت موارد احصاء و به مقامات عالی کشور گزارش می دهیم. 

وی با بیان اینکه استان های شمالی کشور به جهت نوع اقلیم و اینکه هر آن با بحران کم آبی مواجه هستند، افزود: به همین دلیل از مسوولان کشوری دعوت شده در این جلسه شرکت تا راهکارهای لازم برای حل آنان اندیشه شود. 

حجت الاسلام محمدصفری ملک میان با اشاره به سیل سال ۹۷ و تخریب سه پل در املش تصربح کرد: ساخت یک پل هم اکنون دارای پیشرفت ۲۰ درصد و دیگری با ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت بوده اما با توجه به شرایط مالی حاکم بر کشور معلوم نیست این پروژه ها کی به بهره برداری برسد. 

وی با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به شهرستان های رودسر و املش گفت: ۵۴ رودخانه طغیان گر در استان گیلان وجود دارد که از این تعداد ۱۸ رودخانه مربوط به شهرستان های رودسر و املش بوده که هرساله شاهد تخریب برخی از مناطق این شهرستان ها هستیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان