[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از هلال احمر گیلان با اشاره به نقش این جمعیت در مدیریت بحران، هلال احمر را نهادی خیرخواهانه و بشردوستانه عنوان و گفت: یاری رساندن به همنوعان در ذات انسان نهادینه است و مسئولیت هریک از ما در جایگاه حقیقی محسوب می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ارائه خدمات داوطلبانه هلال احمر قابل تقدیر است، افزود: خدمات داوطلبانه از ارزش های کمال انسانی و نشان بارزی از تعالی انسانی است که در تعالیم اسلامی به عنوان حیات طیبه از آن یاد می شود.

وی با بیان اینکه یاری رساندن و دست گیری از دیگران در فطرت خداجویی انسان نهادینه شده و رضایت خلق خدا، خشنودی الهی را به دنبال دارد، گفت: در جریان مدیریت بلایای طبیعی و حوادث گوناگون در جهان هلال احمر جایگاه ویژه ای دارد.

عباسی با اشاره به فعالیت های خوب هلال احمر طی دو سال گذشته با شیوه ویروس کرونا، تصریح کرد: گیلان به سبب بهره مندی از جاذبه های طبیعی بسیار و شرایط اقلیمی، استانی حادثه خیز است از این رو فعالیت های هلال احمر در گیلان بسیار اهمیت دارد.

وی بر لزوم مهارت افزایی در بین داوطلبان هلال احمر تاکید کرد و افزود: باید این مهم بیش از پیش مورد توجه باشد و از ظرفیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی هم در این بخش استفاده شود.

استاندار گیلان همچنین به نقش آموزش در سطح روستاها نیز اشاره و بیان کرد: باید آموزش کمک های اولیه در سطح روستاها نیز مورد توجه قرار گیرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان