[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در همایش روز دانشجو دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت با تبریک روز دانشجو و پرستار اظهار کرد: از نزدیک زحمات مدافعان سلامت به ویژه پرستاران و دانشجویان را در این بحران لمس کرده ام.

وی نقش دانشجویان به ویژه دانشجویان پرستاری را در دوران بحران کووید ۱۹ حائز اهمیت برشمرد و افزود: نقش دانشجویان و جان فشانی های آن ها در کرونا، همچون دوران دفاع مقدس در طول تاریخ بی سابقه است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اذعان بر موفقیت های استان در کنترل اپیدمی کرونا، تصریح کرد: گیلان اکنون بالاترین پوشش واکسیناسیون در کشور را دارد و شتاب واکسیناسیون در استان به گونه ای است که ما اکنون به دنبال افراد برای تزریق واکسن هستیم.

عباسی، به اشاعه سویه جدید ویروس کرونا و رسیدن آن به کشورهای همسایه اشاره کرد و خاطرنشان شد: طبق بررسی های اولیه افرادی که از تزریق واکسن امتناع کرده و در برابر آن مقاومت می کنند، بیشتر به سویه جدید این ویروس مبتلا و بیمار می شوند.

استاندار گیلان انتخاب رشته پرستاری را در نوع خود فداکاری دانست و افزود: در تعریف این رشته فداکارانه همین بس که وقتی همه خوابند پرستار در بالین بیمار حاضر می شود و از وی مراقبت می کند که بسیار ستودنی است.

وی علم پزشکی را مستقیماً با سلامت مردم مرتبط دانست و گفت: در حوزه سلامت، اعتماد، صمیمیت و نزدیکی بین نیازمندان علم پزشکی، پزشک و پرستار وجود دارد که این مقوله با هیچ چیز قابل معاوضه و مقایسه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست ضمن تبریک روز دانشجو و پرستار، اظهار کرد: دانشجویان به ویژه دانشجویان عرصه پرستاری در بحران کرونا در همه زمینه ها یار و یاور مدافعان سلامت بوده اند و اقداماتشان قابل تحسین است.

ارسلان سالاری با اشاره به رتبه نخست گیلان در پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا در کشور افزود: خوشبختانه ۹۳ درصد جمیعت نوبت اول و حدود ۸۲ درصد مردم استان نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه همچنین به شماری از اقدامات این دانشگاه در جهت ارائه خدمات به دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: طی دو سال اخیر دو خوابگاه دانشجویی و مجموعه های ورزشی خریداری، تجهیز و بهسازی شده است.

سالاری با بیان اینکه طی دو سال اخیر از همه ظرفیت های ملی و استانی در جهت توسعه زیرساخت های حوزه سلامت گیلان بهره گرفته شده است، تصریح کرد: خوشبختانه احداث بیمارستان آموزشی ۳۵۰ تخت خوابی پور سینا و دانشکده پزشکی سایت لاکان با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دست احداث و تکمیل بوده و مطابق رویکرد مثبت سرلشکر سلامی، فرماندهی کل سپاه در آینده ای نزدیک احداث بیمارستان های رازی، شفا و همچنین احداث ساختمان چندین شبکه بهداشت و درمان در استان به همت و مشارکت سپاه در استان آغاز می شود.

گفتنی است؛ استاندار گیلان، پیش از حضور در همایش روز دانشجو در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت، از خوابگاه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بازدید کرد و با تعدادی از دانشجویان خوابگاه به گفت وگو نشست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان