[ad_1]

یک نماینده مجلس گفت: ما شهید سلیمانی را بزرگترین مدافع حقوق بشر می دانیم.

به گزارش ایسنا، زهره الهیان در نشست "جنایت علیه بشریت با اقدامات تروریستی و وضع تحریم های ضد حقوق بشری" که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد،  گفت: امروز نه تنها ایران اسلامی قربانی تروریست است بلکه  بسیاری از کشورهای دیگر و ملت های مظلوم جهان قربانی تروریست هستند. امروز نابسامانی در افغانستان و شرایط بحرانی که  منجر به فاجعه انسانی شده، مسبب آن آمریکاست.

وی افزود: باید در مورد وقایعی که در سوریه رخ داده، سالها کار شود تا دنیا با ماهیت صهیونیسم بین الملل و آمریکا آشنا شود. لازم است برای افکار عمومی دنیا، حقایق و مظلومیت انقلاب  روشن شود.

الهیان افزود: ما در تاریخ پرفراز و نشیب می بینیم که مردم و کودک به شهادت می رسند و دانشمند هسته ای ما که آخرین دانشمندمان شهید فخری زاده بود را به شهادت رساندند.  جرم شهید فخری زاده چه بود؟  او به جرم پژوهش و تحقیق و مقابله با بیماری ها به شهادت رسید. 

وی افزود: ما شهید سلیمانی را بزرگترین مدافع حقوق بشر می دانیم و او هم توسط تروریست دولتی آمریکا به شهادت رسید و ترامپ هم صراحتا به آن اعتراف کرد و جرم او این بوده که اجازه نمی داد  زنان و کودکان بی گناه  در کشورها کشته شوند. مدال  مبارزه با تروریسم را باید به سردار داد. 

وی تاکید کرد:  ۵۰ مجرم در ارتباط با پرونده ترور سردار شناسایی شده و به ۵ کشور نیابت داده شده است. کمیته مشترک ایران و عراق شکل گرفت. کیفرخواستی هم تنظیم شده است و باید در مجامع بین المللی اقامه دعوا شود. در مجلس طرح هایی برای مجازات عاملین ترور سردار در جریان است.

وی افزود: ما در کمیته حقوق بشر مجلس که در دوره هشتم شکل گرفت  و تعاملات بین المللی خوبی برقرار شد، مکاتبات متعددی با مراجع بین المللی داشتیم و این دوره هم ادامه دارد و با سفارت خانه ها مکاتباتی را در مورد مستندسازی جنایت ها داشتیم و باید ادامه یابد و نباید ناامید شویم.

الهیان تصریح کرد: بعد از شهادت شهید فخری زاده نامه ای به دبیر کل سازمان ملل ارسال  و سوال کردیم که چرا سازمان بین المللی اطلاعات دانشمندان ما را به گروه های تروریستی ارسال می کند؟ به اسم آژانس انرژی هسته ای می آیند ولی اطلاعات دانشمندان ما را به تروریست ها می دهند و ما  خواستیم که سازمان ملل با پدیده شوم تروریست مبارزه جدی تری را داشته باشد.

وی ادامه داد: ما قانون مقابله با اقدامات تروریستی امریکا را در مجلس داریم که نیروهای آمریکا مجرم اند و وزارت خارجه باید آنها را  شناسایی کند و  قوه قضاییه مکلف شده که دادگاه صالح کیفری برای جرایم تروریستی تشکیل دهد. البته قوه قضاییه در جلسه ای که داشتیم اعلام کردند لایحه قانون جامع مبارزه با تروریسم را در دستور کار دارند و منتظریم که این  لایحه  به دولت ارسال و به مجلس تقدیم شود تا بتوانیم قانون جامعی برای مبارزه با تروریسم داشته باشیم. 

وی در پایان گفت: شما دیدید که چند کودک ای بی به خاطر تحریم آمریکا فوت کردند یا با تحریم واکسن کرونا دیدیم که  بیماران زیادی فوت کردند. در واقع بسیاری از مشکلات ما در اثر تحریم هاست. آمریکا تحریم را به عنوان ابزار سیاسی نسبت به ایران به کار گرفته و تحریم ها شبیه یک جنایت جنگی است که جان انسان ها و حق حیات را  از انسان ها می گیرد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان