[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد

هنرمند مطلق خداوند است

«انوش نصر ماسوله» بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور و استان گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه استفاده واژه استاد برای برخی نشان دهنده قیمت و ارزش آن فرد است، گفت: هیچیک از هنرمندان جهان هنرمند نیستند بلکه مقلد هستند.

وی با بیان اینکه هنرمند مطلق خداوند بوده و همه چیز را در این جهان آفریده است، افزود: هر انسانی در درون خود هنرمندی دارد و باید آن را کشف کند انسان ها تنها کشف کننده هنر هستند.

بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر با اشاره به اینکه انسان با نگاه کردن به هر چیزی ابتدا حس و سپس درک می کنند، ادامه داد: انسان اگر بخواهد به درک درست از هر چیزی برسد باید قوی تشخیص داشته باشد.

وی به برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اشاره و اضافه کرد: در حوزه مدیریت حرف ها بسیار است البته باید اذعان کرد بخش زیادی از این صبحت ها احساسی است نه درکی. اگر درکی بود عنوان می شود و فرد مقابل یا انتقاد را می پذیرید یا نه.

نصر ماسوله ادامه داد: قطعاً در سال های مدیریتی هم نقاط قوت وجود دارد هم نقاط ضعف باید با درک درست از شرایط این سال های را نقد و بررسی کرد.

وی با اشاره به انتصاب مدیر کل جدید با بیان اینکه وی از بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد: او به تمام مشکلات و دغدغه ها واقف است می تواند گام های خوبی برای اعتلای فرهنگ و هنر استان گیلان بردارد.

مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد

داشتن پشتوانه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه رمز اعتلای گیلان است

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در ادامه با اشاره به اینکه فرهیختگان این جمع عصاره فرهنگ و هنر این استان هستند، گفت: بیش از هفت سال گذشته در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر بودیم.

فیروز فاضلی با بیان اینکه مدیریت یک هنر است و انتخاب های باید مبتنی بر انتخاب های فرهنگی باشد، گفت: انسان از زمانی که متولد شده همیشه در پارادوکسی گیر کرده که مولانا آن را به تناقض های دل تعبیر می کند.

وی با اشاره به اینکه بنده این تناقض ها را به چهار بخش پوچی و آرمان خواهی، اسارت یا آزادی، تنهایی یا در جمع بودن و مرگ یا زندگی تقسیم بندی می کنم، تصریح کرد: مدیران فرهنگی باید در کنار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه باشند زیرا آنها مدیران را از پوچی به آرمان خواهی، از اسارت و در بند بودن به آزادگی، از تنهایی به جمع بودن و از مرگ به زندگی سوق می دهند.

فاضلی با اشاره به اینکه مدیر فرهنگی باید تلاش کند در زمان مدیریت وی، قلمی نشکن، لبی دوخته نشود و اندیشه از پرواز باز نماند و در صورت انجام این کار مدیر موفقی است، تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه صفت آیینگی برای جامعه دارند و باید با فراق بال بتوانند این صفت را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه به مدیریت جدید برای ادامه این مسیر توصیه می کنم این پشتوانه حفظ کند، تأکید کرد: مدیر فرهنگ و هنر باید زیر مجموعه خود را حفظ کند. اهالی فرهنگ و رسانه و هنر استان بسیار قدرتمند هستند با این پشتوانه قطعاً در سطح کشور بسیار قدرتمند می توانیم گام برداریم.

فاضلی با اشاره به اینکه مدیرکل جدید دارای این اقتدار است و از این پشتوانه استفاده می کند، ادامه داد: نیرو پروری باید در دستور کار قرار گیرد و با همراهی این خانواده مسیر رشد و توسعه فرهنگ و هنر گیلان فراهم می شود.

در پایان این مراسم از تلاش ها و زحمات «فیروز فاضلی» مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تقدیر و «رضا ثقتی» به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان