[ad_1]

برترین ها: خرید کردن یکی از لذت بخش ترین کارهاست. این را پژوهشگران ثابت کرده اند که می گویند برای رها شدن از احساس پوچی و افسردگی می توانید دست به دامان مراکز خرید شوید. اما گروه دیگری از پ‍ژوهشگران هم معتقدند خرید کردن به خودی خود می تواند شما را مضطرب و حتی افسرده کند. آن ها می گویند قرار داشتن در معرض انتخاب های زیاد ممکن است شما را کلافه کند و آخر هم با حالی پریشان دست خالی به خانه برتان گرداند.

حالا تصور کنید پای خرید برای کسی به میان بیاید که خودش هنوز به دنیا نیامده است. وقتی قرار است برای جنینی که هنوز در رحم تان چرخ می زند خرید کنید و بدون آنکه او را دیده باشید، نیاز ها و راحتی اش را در نظر بگیرید، کار از آنچه محققان تصور می کنند هم سخت تر می شود. به همین دلیل است که در این مطلب می خواهیم همه چیز را در مورد تهیه صندلی اتومبیل و کالسکه کودک با شما در میان بگذاریم و این خرید دشوار را برای تان آسان تر کنیم.

راهنمای خرید کالسکه و صندلی ماشین کودک

به دردم می خوره؟

چه خودتان صاحب اتومبیل باشید و چه نه، باید قبل از اینکه فرزندتان به دنیا بیاید، صندلی ماشین را بخرید. حتی برای رساندن فرزند تازه متولد شده تان از بیمارستان به خانه به صندلی ماشین نیاز خواهید داشت. پس اگر بودجه تان محدود است، خرج های غیرضروری دیگر را فاکتور بگیرید، اما از خرید این صندلی صرف نظر نکنید.

اینترنتی بخرم؟

درست است که در ماه های آخر بارداری که حسابی سنگین شده اید خرید رفتن برای تان سخت است، اما نمی توانید به این بهانه خرید صندلی را به دیگران واگذار کنید یا آن را اینترنتی سفارش دهید. هر صندلی ماشینی در هر اتومبیلی به خوبی نصب نمی شود. پس اگر صاحب ماشین هستید، قبل از خریدن صندلی حتما آن را در خودروی خود امتحان کنید و در غیر این صورت، خودرو هایی که بیشتر ممکن است با آن ها تردد کنید را به عنوان پیش فرض در نظر بگیرید. البته دیدن علامت «universal» روی جعبه صندلی به شما می گوید برای همه خودرو ها مناسب است.

دست دوم بخرم؟

این روز ها بازار لوازم دست دوم سیسمونی در سایت ها داغ است. شاید برای صرفه جویی بتوانید بسیاری از لوازم مربوط به کودک تان از قبیل کمد و ... را دست دوم بخرید، اما از قرض گرفتن صندلی ماشین یا دست دوم خریدن آن پرهیز کنید. شما باید مطمئن باشید این صندلی سالم بوده و هیچ آسیبی ندیده است و البته هنگام تهیه آن به سال ساختش هم توجه کنید. صندلی ای که بیشتر از ۶ سال از زمان تولیدش گذشته باشد، ممکن است دچار فرسودگی شده باشد و در زمان خطر از پس محافظت از فرزندتان برنیاید.

چطور نصبش کنم؟

در دفترچه راهنمای داخل جعبه همه نکات لازم برای قرار دادن درست صندلی آورده شده و فروشنده هم می تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند. بعد از تهیه صندلی اتومبیل، از درست نصب شدن آن مطمئن شوید. صندلی ماشین کودک تان نباید بیشتر از یکی، دو سانت سرجایش لق بزند. گذشته از این، کمربند اتومبیل شما باید کاملا صندلی را در خود بگیرد و نباید بعد از بستن کمربند در جایش تکان بخورد. البته صندلی ماشینی که می خرید باید به کمربند نرمی که بدن کودک تان را آزار ندهد، مجهز باشد.

کریر بخرم یا صندلی ماشین؟

بسیاری از والدین ترجیح می دهند به جای خرید دو وسیله از کریری که روی پایه صندلی ماشین نصب می شود، استفاده کنند. این کریر ها را می توان با خروج از اتومبیل از روی پایه برداشت و به عنوان ابزار حمل کودک از آن ها استفاده کرد. اگر سراغ چنین صندلی اتومبیلی می روید تا زمانی که وزن فرزندتان از ۱۰ کیلوگرم بیشتر نشده، می توانید از این وسیله استفاده کنید. گرچه با سنگین تر شدن فرزندتان مجبور به پرداخت هزینه دیگری برای تهیه صندلی بزرگ تر می شوید، اما این کریر های قابل نصب روی پایه بهتر می توانند نوزاد چند روزه شما را در خود جا دهند و تا حدود یک سال و نیمگی هم قابل استفاده هستند.

صندلی را جلو بگذارم یا عقب؟

بهتر است صندلی کودک تان را درست وسط صندلی های عقب اتومبیل بگذارید و تنها در صورتی که خودروی شما به ایربگ مجهز نباشد قرار دادنش روی صندلی جلو هم ایرادی ندارد و به شما کمک می کند که مدام چشم تان به فرزندتان باشد. بله، درست خوانده اید! کیسه هوای اتومبیل گرچه از جان بزرگ تر ها محافظت می کند، اما می تواند در صورت باز شدن به خفگی نوزادان منجر شود.

راهنمای خرید کالسکه و صندلی ماشین کودک

تا چه سنی؟ تا چه وزنی؟

قرار نیست هر سال صندلی ماشین فرزندتان را عوض کنید، اما نمی توانید در تمام سه، چهار سالی که از آن استفاده می کند، به خریدن یک صندلی اتومبیل اکتفا کنید.

برای روز های اول

بسته به نوع صندلی که انتخاب می کنید کودک تان تا قد و وزن خاصی توانایی استفاده از آن را خواهد داشت. صندلی هایی که به گروه +۰ تعلق دارند معمولا تا رسیدن فرزندتان به ۱۳ کیلو وزن می توانند از او مراقبت کنند. پیش از ۹ ماهگی مهم ترین نکته ای که در انتخاب صندلی باید به آن توجه کنید، محافظت از سر و گردن کودک است پس تصور نکنید با خرید یک صندلی بزرگ که نوزادتان در آن وول می خورد، عاقبت اندیشی کرده اید. فرزند شما قرار نیست همیشه زیر ۱۰ کیلو بماند و با سنگین تر شدنش، شما باید به طور کامل قید کریر را بزنید و برای تهیه گزینه ای دیگر هزینه کنید.

این صندلی های به قول جوان ها شاسی بلند ارتفاع فرزندتان را بالا می آورند و به فرزندتان اجازه دیدن نمای بیرون از ماشین را می دهند؛ این صندلی ها که زاویه شان هم قابل تنظیم است، بسته به نوع شان و اطلاعاتی که روی بسته شان نوشته شده، فرزند ۰۲ کیلویی شما را در خود جای می دهند، اما برای نوزادان تازه متولد شده، چندان امن به نظر نمی رسند.

برای سال های آخر

اگر می خواهید فرزندتان راحت تر باشد، بعد از گذشتن وزنش از ۹ کیلوگرم می توانید سراغ صندلی های گروه ۱+ بروید. توصیه می کنیم تا زمانی که نزدیک به پنج سانتی متر از بالای سر فرزندتان روی صندلی خالی است از آن استفاده کنید و با کمتر شدن این فاصله به فکر تعویض صندلی بیفتید. بعید است کودک ۱۰ کیلویی تان در همان کریری که روی پایه صندلی اتومبیل قرار گرفته احساس راحتی کند و اگر تا آن زمان یکی از صندلی های بلند مخصوص اتومبیل را تهیه نکرده باشید، احتمالا باید برای خریدنش دست به کار شوید. اگر صندلی کودک تان آفتابگیر دارد، یک راه دیگر اندازه گیری این است که تا زمانی که گوش فرزندتان پایین تر از لبه بالایی صندلی قرار می گیرد، از آن استفاده کنید.

کی بخرم؟

قانون کلی وجود ندارد. اگر زیاد اهل بیرون رفتن نیستید و پیاده تردد نمی کنید، یک سبد یا ساک حمل کودک هم در ماه های اول کارتان را راه می اندازد؛ چند ماه بعد هم می توانید از آغوشی برای همراه کردن فرزندتان با خود کمک بگیرید و خرید کالسکه را به بعد از ۶ ماهگی موکول کنید. مثل بسیاری از تجهیزات حمل و نقل دیگر، توجه به سن نوزاد شما می تواند در انتخاب کالسکه بهتر یاری تان دهد. اگر برای فرزند تازه متولد شده تان کالسکه می خرید، به قابلیت کالسکه در تنظیم زاویه دقت کنید. در ماه های اولیه نشستن برای نوزادتان سخت و حتی آزاردهنده خواهد بود پس چاره ای جز انتخاب کالسکه ای که ۱۸۰ درجه تخت شود، نخواهید داشت. کالسکه هایی که صندلی شان تا این اندازه می خوابد یا اینکه کریر روی شان نصب می شود، بهترین انتخاب برای شروع روز های مادری تان است.

ست بخرم؟

اگر فرزندتان همیشه همراه خودتان است، چاره ای جز انتخاب یک ست سبک ندارید چراکه گذشته از کالسکه و کریر باید ساک و لوازم کودک را هم با خود ببرید. شاید یک کالسکه کومبوی سبک که کریر یا ساک بچه روی آن نصب می شود و ساک کودک هم در آن جا می گیرد بتواند به شما کمک کند.

عصایی بخرم یا بزرگ؟

به ظرافت کالسکه های عصایی نگاه نکنید؛ آن ها به اندازه کافی محکم هستند. این کالسکه ها به راحتی جمع و کوچک می شوند و حتی در هواپیما هم می توانید آن ها را با خود ببرید. اگر راهی طولانی را می خواهید با کالسکه همراه شوید، عصایی ها به دلیل سبک بودن شان بهترین انتخاب برای شماست.

آلومینیومی یا آهنی؟

انتخاب کالسکه مناسب به قیمت آن بستگی ندارد بلکه به استفاده ای که شما از آن می کنید، ارتباط دارد. اگر شما تنها قرار است چند ساعت در هفته از کالسکه در پیاده روی هموار استفاده کنید، قطعا نیازی به خریدن یک مدل گران قیمت ندارید. کالسکه های گران ظاهری زیبا تر دارند، از آلومینیوم سبک تری ساخته شده اند و به همین دلیل مقاومت بالاتری دارند. عمر چرخ ها و ترمز این کالسکه های مرغوب بیشتر است، اما خودتان قضاوت کنید که بر اساس میزان و نوع استفاده تان به کدام یک از این برتری ها نیاز دارید.

ارتفاعش چقدر باشد؟

کالسکه ای که ارتفاع دسته آن قابل تنظیم است را انتخاب کنید تا شما و همسرتان که قدی متفاوت دارید به راحتی قادر به راندن آن باشید، اما اگر قرار است تنها یکی از شما از آن استفاده کنید، یک کالسکه با دسته های ثابت هم می تواند برای تان کافی باشد.

کالسکه مارک دار بخرم؟

نمی خواهیم شما را به خرید کالسکه ای از برند های گران قیمت ترغیب کنیم، اما باید سراغ کمپانی هایی بروید که در ایران خدمات پس از فروش ارائه می دهند. شاید یک برند تازه وارد یا گمنام با وجود کیفیت خوبش قیمت پایین تری به نسبت همتایانش داشته باشد، اما احتمالات را هم در نظر بگیرید. اگر چرخ این کالسکه مرغوب، اما کمیاب شما شکست، چطور می خواهید نمونه اش را گیر بیاورید؟

امکانات جانبی مهم است؟

کالسکه هایی که این روز ها در بازار پیدا می کنید، امکانات جانبی زیادی دارند که بسیاری از آن امکانات چندان به کار شما نمی آید. اگر فرزندتان بهار و تابستان به دنیا می آید، سایبان دار بودن کالسکه را مورد توجه قرار دهید و اگر در روز های پاییز و زمستان قرار است در کالسکه بنشیند از مدل هایی که سایبان ضدآب یا چتر دارند استفاده کنید. سبد زیرین کالسکه هم برای قرار دادن ساک کودک و حتی کیف خودتان به کارتان می آید. پس ترجیحا یک کالسکه سبد دار انتخاب کنید.

کدام کالسکه امن تر است؟

امن بودن کالسکه به وضعیت چرخ ها، نوع ترمز و البته کمربند و جنس پارچه آن بستگی دارد. هنگام خرید از محکم بودن و البته زبر نبودن کمربند کالسکه مطمئن شوید و دقت کنید نگهدارنده ای که قرار است بین پا های نوزادتان قرار گیرد، راحت و متناسب باشد. نوزاد شما در ماه های اول توانایی نگهداشتن خودش را ندارد پس هم به وجود تجهیزات ایمنی توجه کنید و هم از سر نبودن رویه کالسکه مطمئن شوید.

دنبال چه می گردید؟

کالسکه های عصایی و کمبو را به شما معرفی کردیم، اما اگر نظر شما را جلب نکرده اند، نگاهی به این سه مدل بیندازید.

کالسکه های سنتی

راهنمای خرید کالسکه و صندلی ماشین کودک

این کالسکه ها از سینی غذا گرفته تا سایبان و سبد قرار دادن وسایل، همه را در خود دارند و در برخی از انواع شان کریری جداگانه روی کالسکه نصب می شود. برخی از انواع شان را می توانید از همان روز های بعد از تولد استفاده کنید. اما اگر می خواهید در سال های بعد کالسکه دیگری نخرید، مدلی جادار انتخاب کنید که فضای میز غذایش جای کودک دو، سه ساله شما را با وجود لباس های زمستانی اش تنگ نکند.

کالسکه های مسافرتی

راهنمای خرید کالسکه و صندلی ماشین کودک

با خرید آن ها سه نشان را با یک تیر زده اید و کافی است وقت سفر، کریر را از روی پایه اش جدا کنید و روی بند کالسکه بگذارید تا بی نیاز از داشتن دو وسیله مجزا، فرزندتان را با خود همراه کنید و بعد هم آن را روی پایه صندلی ماشین بگذارید و در داخل اتومبیل از آن استفاده کنید. این کالسکه گرچه از نظر قیمت مقرون به صرفه است، اما کمی جاگیر و سنگین است پس اگر زیاد از کالسکه استفاده می کنید و چندان اهل سفر نیستید، خرید آن را فراموش کنید.

کالسکه های ورزشی

راهنمای خرید کالسکه و صندلی ماشین کودک

شما می توانید حتی در کنار نوزادتان به پیاده روی بروید و آرام بدوید. اگر می ترسید بودن با بچه پویایی تان را بگیرد یا اینکه بی تحرکی شما را از قیافه بیندازد، می توانید این سه چرخه را انتخاب کنید. البته این کالسکه را تا قبل یک سالگی یا حداقل ۸ ماهگی فرزندتان نمی توانید استفاده کنید و بعد از این سن هم اگر قصد دویدن با آن را دارید، باید به خاطر حفظ امنیت کودک تان چرخش را روی حالت غیر چرخان قفل کنید.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان