[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  صبح امروز توسط دادگستری کل استان گیلان، همایش گرامی داشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در سالن همایش های دادگستری کل استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خیلی در این نشست با اشاره به رنج مقدس پرستاری اظهار کرد: رنج پرستاری مجموع رنج مادرانه و رنج مریض داری است.

وی با بیان اینکه پرستاری رنج بسیار پر مشغله است، افزود: پرستاری، اختیار کردن رنج اختیاری توأم با آگاهی و علم است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه پرستاری شغلی الهی است، گفت: پرستاران چون در ارایه خدمت خدا را ملاک و شاخص قرار می دهند خدمتشان مقدس و ستودنی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: پرستاران فرشتگانی اند که شبانه روز و بدون وقفه بر بالین بیماران حاضر شده و مصداقی از تداوم خدمت صادقانه هستند.

ارسلان سالاری با بیان اینکه گیلان جزو استان های نخست درگیر کرونا بود، افزود: حدود چهار هزار پرستار در کل استان حضور دارند که تعدادی از آنها در بحران کرونا در جهت خدمت به مردم به فیض شهادت نایل آمدند.

وی با اشاره به همکاری همه جانبه در استان به جهت کنترل پاندمی کرونا، گفت: با همت مدافعان سلامت و دستگاه های مشارکت کننده، در استان گیلان بسیار موفق عمل شده که رتبه نخست واکسیناسیون نمونه ای از آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تنوع استخدامی در به کارگیری از قشر پرستاران، بیان کرد: ساماندهی این قشر پر تلاش و پرداخت حقوق و مزایای قابل قبول، نیازمند مساعدت ویژه مجلس و وزرات بهداشت است و خوشبختانه تلاش ها در این زمینه در حال انجام است.

سالاری با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در جهت توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در گیلان، تصریح کرد: بهره برداری از ۱۰ CT اسکن، ۳۰ دستگاه اکسیژن ساز، احداث و تجهیز بیمارستان ها به ملزومات و تجهیزات پزشکی سرمایه ای و آغاز پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تنها نمونه ای از این اقدامات است.

وی به تلاش گام به گام دادگستری استان در جهت توسعه سلامت اشاره کرد و افزود: تشدید نظارت ها بر توزیع ملزومات مصرفی، کمک به تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری کووید۱۹، مساعدت در ترخیص کالاهای املاک تملیکی و گسیل آن ها در حوزه سلامت از جمله همیاری های مجموعه دادگستری استان با خادمان مردم در نظام سلامت استان بوده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در اقشار بسیج نیز در این مراسم با بیان اینکه حضرت زینب(س) پیام رسان فلسفه قیام عاشورا است، اظهار کرد: پرستاران ما در طول دوران کرونا بار دیگر رشادت های زینب گونه همچون دوران دفاع مقدس از خود بر جای گذاشتند.

سرهنگ حسن حبیبی با اشاره به نقش بسیج و سپاه در طول بحران کرونا، افزود: بسیج و سپاه بعد فرمان رهبری معظم انقلاب وارد میدان شدند و همچنان نیز در کف میدان حضور دارند.

وی با بیان اینکه این نهاد انقلابی در اجرای طرح شهید سلیمانی تمام ماموریت های خود را تعطیل کرد، گفت: خوشبختانه گیلان نه تنها در واکسیناسیون بلکه در اجرای فازهای طرح شهید سلیمانی نیز در کشور پیشتاز است.

 

به گزارش فارس، در این همایش هم چنین دو تن از پرستاران گیلانی با نقل خاطره ای از روزگار سختی که طی این دوران بر آن ها گذشت پرداخته و ضمن تشریح اوضاع هولناک بحران شیوع کووید۱۹، رشادت های مجاهدانه پرستاران را صادقانه و امیدوارانه تشریح کردند؛ همچنین در این مراسم، پرستاران نمونه و منتخب استان گیلان مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان