[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (ص) و روز پرستار، اظهار کرد: اگر حضرت زینب در واقعه عاشورا حضور نداشت امروز شاید چیزی از واقعه وجود نداشت.

وی با اشاره به نقش تبیین گری و روشنگری حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا، گفت: اگر نبود حضور حضرت زینب (س) سرنوشت واقعه عاشورا مشخص نبود.

امام جمعه رشت در ادامه همچنین به روز پرستار و تلاش های دو ساله جامعه پرستاری برای خدمت به بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: جامعه پرستاری به رغم تلاش ها و خدمات خود آنگونه که شایسته بوده در جامعه ما مورد توجه قرار نگرفته اند.

وی با بیان اینکه دستمزد پرستاران در تراز خدمات آنها نیست، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته پرستاران از جان خود گذشتند تا به مردم خدمت کنند که این شایسته تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأکید کرد: منشأ همه مشکلات و خوبی از دانشگاه و حوزه های علمیه است و از نشان از جایگاه و اهمیت این دو حوزه دارد و در این رابطه امام خمینی (ره) فرمودند اگر دانشگاه فاسد شود کشور فاسد می شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به موضوع فرهنگی در همه بخش ها و حوزه ها از سوی مسئولان، گفت: تمام فعالیت ها باید دارای پیوست فرهنگی باشد عدم توجه به وجود نمازخانه و مسجد در مسیرها و محورها و فرهنگ شهرسازی نشان از بی توجهی به پیوست فرهنگی در حوزه شهرسازی است.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به اینکه ساختار فرهنگی کشور نیازمند بازنگری و بازسازی انقلابی است، اظهار کرد: در حرکت انقلابی باید به موضوع فرهنگ و ایجاد بسترهای مناسب در آن توجه ویژه شود.

وی به غفلت از موضوع فرهنگی طی سال های اخیر اشاره کرد و افزود: باید فرهنگ را مسئله اول کشور بدانیم زیرا لجام گسیختگی در موضوع فرهنگی جامعه را با خطر مواجه می کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به موضوع مذاکرات برجام و با تأکید بر ضرورت نظرخواهی از مردم توسط اهالی رسانه، گفت: آثار توافقات گذشته امروز در جامعه قابل لمس و مشاهده است.

وی با بیان اینکه ایران امروز در مذاکرات تنها به دنبال رفع تحریم ها است نه مذاکره درباره موضوعات هسته ای، تصریح کرد: مذاکرات اخیر نیز نشان داد سه کشور اروپایی و آمریکا به دنبال توافق نیستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه غرب و آمریکا به دنبال این است که جمهوری اسلامی ایران را منزوی کند و در این مسیر تهدید هم می کند، افزود: تهدید به حمله علیه ایران سخنی پوچ است در سال های گذشته بارها شاهد این ادعاهای بی اساس بوده ایم و هوشمندان مقاومت کرده ایم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان