[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری ظهر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی واکسیناسیون گیلان با اشاره به اینکه سند ملی واکسیناسیون یکی از کارهای بزرگ در حوزه بهداشت و درمان بود، اظهار کرد: تأمین، توزیع و تزریق واکسن و همچنین ترغیب افراد به واکسیناسیون کاری بسیار بزرگ است.

وی به وضعیت خوب استان گیلان در واکسیناسیون کرونا در سطح کشور اشاره کرد و افزو د: در استان گیلان به همت همه گروه های اعم از سپاه و بسیج این استان همچنان در صدر استان های کشور در زمینه واکسیناسیون قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به پوشش ۹۳ درصدی نوبت اول واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در استان، گفت: ۸۲ درصد شهروندان گیلانی نیز نوبت دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه تزریق نوبت سوم واکسن کرونا نیز در استان گیلان در حال انجام است، تصریح کرد: توجه به تزریق این نوبت با توجه به شیوع سویه جدید اومیکرون بسیار مهم و حائز اهمیت است.

سالاری با اشاره به بازگشایی مدارس و ضرورت تسریع در روند تزریق دُز سوم واکسن کرونا، اضافه کرد: اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت های بهداشتی نیز از امروز در سراسر کشور و استان گیلان آغاز شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نظام منسجم سلامت از جمله پزشکان خانواده، مراقبان سلامت و بهورزان، تمام نظام شبکه مکلف به تزریق نوبت های سه گانه تزریق واکسن در سراسر استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مقدم بودن بهداشت بر درمان، گفت: نظام سلامت پیوسته در خط مقدم بوده و مسئولان ستادی نیز همیشه از آنها حمایت کرده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان