به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، چندی پیش رقابت های قهرمانی جهان وزنه برداری ۲۰۲۱ به میزبانی کشور گرجستان برگزار شد که سامان رضی وزنه بردار لنگرودی تیم ملی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز این مسابقات جهانی شد.

رضی همچنین در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ که در چند ماه پیش در توکیو برگزار شده بود نیز موفق به کسب مدال شده بود و درطی سال های گذشته همواره در مسابقاتی که حضور داشت برای کشور افتخار آفرینی کرد و موجب برافراشته شدن پرچم کشور در مسابقات جهانی شد.

طبیعی است که پس از افتخارآفرینی از قهرمانی ورزشی و علمی و غیره کشور که در مسابقات جهانی می درخشند بعد از بازگشت به کشور و شهرشان از آنان استقبال می شود که موجب دلگرمی آنان می شود تا بتوانند علاوه بر تلاش مجدد برای کسب مدال، برای تربیت و آموزش دیگر علاقه مندان ورزشی شهرشان نیز تلاش کنند.

اما برخی از مسوولین به دلائلی نامشخص حتی از پس انجام مراسم استقبال از قهرمانانشان نیز بر نمی آیند و این بی توجهی نه یک بار، بلکه در هر سال و هر رویداد تکرار می شود و سوال اینجاست که اصلا وظیفه توجه به ورزشکاران و قهرمانان بخصوص بعد از کسب مدال های جهانی و برگشتن به کشور بر عهده کیست!؟ که این سوال البته متوجه اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان است ولی این دلیل نمی شود که دیگر ادارات و مسوولین ارشد استانی و شهرستانی نسبت به چنین مسائلی بی تفاوت هستند.

سامان رضی یکی از ورزشکارانی است که طی دو ماه گذشته ۲ مدال با ارزش در مسابقات جهانی را به نام خودش و برای کشور ایران ثبت کرده ولی بعد از بازگشت به استان و شهرش لنگرود مورد بی توجهی و بی مهری مسوولین شهرش قرار گرفته و مانند گذشته همان خانواده و چند نفر از دوستانش بودند که در مراسم بازگشتش حضور داشتند!





عضو تیم ملی پاراوزنه برداری کشور در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه بی مهری وعدم توجه مسوولین به ورزشکاران بدترین توهین است، اظهار کرد: مسوولین در مصاحبه ها و سخنرانی ها و دیگر مجالس خود همواره درباره ورزش و افتخارآفرینی و حمایت از ورزشکاران صحبت می کنند ولی عملا هیچ اتفاقی دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه از کسب مدال در مسابقات جهانی گرجستان تاکنون بیش از یک هفته گذشته است، گفت: در این مدت هیچ یک از مسوولین استانی و شهرستانی حتی تماسی برای تبریک نگرفته اند و اداره عریض و طویل ورزش استان و جوانان هم درگیر روزمرگی های خودش است.

رضی با بیان اینکه منتظر تماس یا برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از مسوولین نیستم ولی این حد بی توجهی به ورزشکاران مدال آور نیز خود به نوعی توهین است، تصریح کرد: مسوولین مدعی هستند که همواره از ورزشکاران حمایت می کنند و سوالم از مسوولین این است که در طی چند سال گذشته چه خدمتی برای توسعه و ایجاد زیرساخت برای ورزش وزنه برداری که از گذشته تاکنون وزنه برداران گیلانی در تیم ملی و در مسابقات جهانی مدال کسب کردند انجام داده اند؟!

عضو تیم ملی پاراوزنه برداری کشور با بیان اینکه برخی از مسوولین از ورزش و ورزشکاران استفاده ابزاری و انتخاباتی می کنند، افزود: عمر ورزشی یک فرد کم است و اگر مسوولین به سلامت جوانان و جامعه در عمل می خواهند اقدامی کنند نیاز است تا ابزار و زیرساخت هایی را نیز فراهم کنند تا آن قهرمان و ورزشکار به تربیت نیروی مدال آور بپردازد و هیچ کس با حرف زدن به جایی نرسیده و هیچ ورزشکاری نیز بدون ابزار موفق به کسب مدال نشده است.

وی با بیان اینکه بعد از بازگشت از پاراالمپیک توکیو مراسم استقبالی در لنگرود برگزار شد که در مقایسه با استقبال از دیگر مدال آوران پاراالمپیک در دیگر استان ها و شهرها در سطح پایین تری بود، گفت: یک ورزشکار حرفه ای برای اینکه بتواند به تمرینات خود پرداخته و همواره آماده باشد نیاز به حمایت مادی و معنوی مسوولین دارد که متاسفانه در استان و شهرستان لنگرود نه تنها حمایت های مادی و معنوی آن چنان که باید انجام نمی شود بلکه بعضا اقداماتی می کنند که روحیه ورزشکار را نیز تخریب و به سخره می گیرند.





به گزارش لنگرخبر، قصه پرغصه تجلیل از قهرمانان ملی در گیلان در مقاطع مختلف پیش و پس از اعزام به مسابقات بین المللی سر دراز دارد و این کمکاری بارها باعث نارضایتی قهرمانان ملی شده و در چنین شرایطی بی انگیزیگی در نسل جوان قابل پیشبینی است و اگر باور تقدیر به عنوان بخشی از برنامه ریزی قهرمان پروری در نهادهای متولی استان قرار نگیرد قطعا جورچین ارتقای سطح ورزش استان کامل نخواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان