[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ افشین خواجه فرد عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید گیلان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توانمندی های صنعتی این استان، اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نهضت ساخت داخل رونق تولید، افزود: بومی سازی برای کشور یک ضرورت محسوب است.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه با وجود تحریم ها در صنعت هوایی توان بالایی داریم، ادامه داد: در این نمایشگاه بخشی از توانمندی های صنعت هوایی کشور به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه بومی سازی صنایع هوایی از نظر دانش فنی و مهندسی، تأمین مواد اولیه و فناوری مشکلی نداریم، گفت: در صنعت هوایی به خود اتکایی رسیده ایم.

امیر خواجه فرد با اشاره به اینکه خودباوری و خوداتکایی در رسیدن به اهداف نهضت ساخت داخل بسیار مهم است، افزود: وجود خودباوری در میان جوانان ایرانی زمینه خوداتکایی در این صنعت را فراهم کرده و ما نیز به عنوان مسئول باید از آنها حمایت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان نیز در زمینه تولیدات صنعتی توانمندی های فراوانی دارد، ادامه داد: باید صنعت هوایی در گیلان شکل بگیرد و از ظرفیت های موجود در حد چند محصول کوچک این فرایند را آغاز می کنیم.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه هماهنگی و رایزنی های لازم با مسئولان استان انجام شده است، گفت: باید زمینه شناخت و استفاده از ظرفیت های ویژه صنعتی و علمی استان فراهم شود.

وی به توانمندی های کم نظیر صنعتی در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: باید تلاش کنیم به دنبال ایجاد قطب های صنعتی در استان گیلان باشیم به جای تعدد بخشی در صنعت با عمق بخشی به آن بر اساس توان بالفعل صنایعی که در گیلان موفق شده قطب های صنعتی مشخصی ایجاد کنیم که مورد رجوع و مکمل با تولیدات سایر استان ها باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان