[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره ثبات آمارهای کرونایی در گیلان، اظهار کرد: با توجه به اقدامات مناسب و تلاش کادر درمان و پرستاران و مشارکت مردم امروز ۱۶ شهرستان گیلان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه تنها رودبار در وضعیت زرد قرار دارد، اضافه کرد: باید تلاش شود تا شهرستان رودبار نیز به وضعیت آبی کرونایی برسد.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه با وجود کاهش آمارهای کرونایی رعایت شیوه نامه ها همچنان باید مورد توجه مردم و اصناف باشد، تصریح کرد: باید از ۵۰ درصد ظرفیت اماکن عمومی استفاده شده و از هر گونه عادی انگاری نسبت به این ویروس جدا خودداری شود.

وی همچنین با تأکید بر تولید محتوای رسانه ای و تلویزیونی به منظور اقناع سازی شهروندان برای تزریق واکسن کرونا، گفت: صدا و سیما باید با تولید محتوا مردم را به زدن واکسن به ویژه تزریق دُز سوم در گروه های پر خطر تشویق کند.

عباسی با بیان اینکه گیلان در زمینه واکسیناسیون جایگاه خوبی در سطح کشور داریم، افزود: کمبودی از نظر واکسن در سطح کشور قرار ندارد و این نشان دهنده اهمیت سلامت جامعه برای مسئولان است.

وی با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا با نام اومیکرون به ویژه در کشورهای همسایه، ادامه داد: باید نظارت ها در مرزها به ویژه آستارا تشدید شود و با گرفتن تست کرونا از ورود افراد مشکوک به کشور و استان جدا خودداری شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سطح مدارس و واحدهای آموزشی نیز باید شیوه نامه به دقت رعایت شود، ادامه داد: نظارت ها باید در این بخش ها نیز افزایش یابد و در صورت مشاهده تخلف گزارش به دبیرخانه ارسال و اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به فرهنگ بالای مردم استان گیلان بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی تأکید کرد و افزود: اجرای دقیق طرح مدیریت هوشمند کرونا که در راستای حفظ سلامت عمومی است، باید مورد توجه دستگاه های اجرایی باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان