[ad_1]

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر توجه جدی به تزریق دُز سوم واکسن کرونا در میان گروه های هدف، اظهار کرد: تا روز گذشته بیش از ۱۶۷ گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط افراد بالای ۴۰ سال، کادر بهداشت و درمان، جانبازان ۵۰ درصد به بالا و شیمیایی، افراد ساکن آسایشگاه های معلولین و سالمندان و افراد عقب مانده ذهنی از جمله گروه های پرخطر واجد شرایط برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین رنگ بندی های کرونایی شهرهای استان، تصریح کرد: با توجه به این طی دو سال گذشته شاهد شیوع سویه های مختلفی از کرونا در سطح جهان و کشور بودیم واکنش بدن افراد نسبت به آنها متفاوت است تزریق دُز سوم از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه شهروندان گیلانی به تزریق دُز سوم، گفت: این نوبت با هدف بهبود و افزایش ایمنی ناشی از دو دُز قبلی در حال تزریق است.

مهرابیان با بیان اینکه تزریق این نوبت به ایمنی و محافظت طولانی مدت افراد کمک می کند، ادامه داد: در صورت ابتلاء افراد به کرونا شدت بیماری و میزان بستری در افرادی که دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند به میزان چشمگیری کمتر است.

وی با اشاره به اهمیت تزریق این نوبت، گفت: بنابر این افراد واجد شرایط در اولین فرصت نسبت به تزریق دُز سوم کرونا اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خوشبختانه امروز نیز همانند ۴۸ ساعت گذشته روز بدون فوتی در استان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: این موفقیت با مشارکت خوب مردم و واکسیناسیون خوب اتفاق افتاده است.

مهرابیان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۹۳.۷ درصد مردم گیلان دُز نخست واکسن کرونا و بیش از ۸۴.۴ درصد نیز هر دو دُز را دریافت کرده اند، ادامه داد: شهروندانی که هنوز حدود ۶ درصد شهروندانی که هنوز دُز نخست را دریافت نکرده اند باید هر چه سریع تر اقدام کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان