[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه حضور مدیران در جلسه شورای فرهنگ عمومی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در اجرای فعالیت ها در سطح کشور به ویژه در حوزه فعالیت های فرهنگی شاهد پراکندگی هستیم، گفت: وجود سلایق مختلف در این بخش موردی ندارد اما مسیرها نباید متفاوت باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان همه فعالیت های کلان فرهنگی این استان باید زیر نظر شورای فرهنگ عمومی اجرایی شود، افزود: باید به یک وحدت و همگرایی بین دستگاهی در این زمینه برسیم.

وی در ادامه بر ضرورت وجود نظارت شورای فرهنگ عمومی بر همه فعالیت های فرهنگی استان گیلان تأکید و اضافه کرد: باید قبل از برگزاری برنامه های فرهنگی تمهیدات لازم پیش بینی و سپس اقدام شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به برخی کاستی ها و اشکالات در برگزاری جشنواره شهر خلاق خوراک در رشت، تصریح کرد: متأسفانه شاهد بودیم افراد مشکلات و کاستی ها را بر گردن دیگری می انداختند.

وی با بیان اینکه تمام جلسات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید خروجی داشته باشد، ادامه داد: مردم مؤمن و متدین گیلان به ویژه خانواده های شهدا در حوزه فرهنگی مطالباتی دارند که باید به آن توجه شود.

امام جمعه رشت رسیدن و تحقق آرمان های انقلاب و مطالبات معنوی و دینی از مهم ترین رسالت های شورای فرهنگ عمومی است، افزود: هدف انقلاب اسلامی رسیدن و تشکیل تمدن نوین اسلامی است و باید مقدمات آن فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت وجود همگرایی در تصمیم گیری های کلان فرهنگی گیلان، اظهار کرد: حرکت های ریز خوب فرهنگی ایجاد شده و این روند باید گسترش پیدا کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان