[ad_1]

یک فعال رسانه ای اصولگرا با اشاره به اینکه هنوز زمان قضاوت تیم مذاکره کننده ایران نرسیده است، گفت: فضای کلی جامعه بیشتر در حالت انتظار است تا نتیجه مذاکرات را ببیند.

بیژن مقدم در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه حمایت از تیم مذاکره کننده کشورمان که در خط مقدم دیپلماسی هستند، ضروری است، اظهار کرد: هنوز نمی توان درباره عملکرد این تیم قضاوت کرد، زیرا فقط دو دور مذاکره انجام شده و قضاوت در این زمان کم امکان پذیر نیست.باید به این تیم فرصت داد تا ایده هایش را به پیش ببرد.

وی ادامه داد: برخی از روز اول به تیم مذاکره کننده حمله کردند، اما فضای کلی جامعه بیشتر در حالت انتظار است تا نتیجه مذاکرات را ببیند و الان قضاوتی درباره تیم مذاکره کننده ندارد. دو جریان سیاسی کشور هم در حال حمایت یا نقد این تیم هستند.

مقدم خاطرنشان کرد: جریان رسانه ای خارج کشور و بخشی هم در داخل تلاش می کند ذهنیت منفی در جامعه نسبت به تیم ایرانی بوجود آورد اما به نظرم تاکنون دستاوردی نداشته و فضای عمومی کشور همانطور که پیشتر بیان کردم، در حالت انتظار است.

وی در پایان گفت: در تحلیل و بررسی عملکرد تیم ایرانی باید رفتار طرف مقابل را هم در نظر داشت. اگر طرف مقابل دنبال توافق نباشد، نمی توان تقصیر را گردن تیم مذاکره کننده ما انداخت همانطور که آنها برجام را بهم زدند، اما ایران به تعهدات خود عمل کرد، بنابراین در تحلیل و قضاوت از عملکرد دیپلمات های ما در وین باید رفتار طرف مقابل هم سنجیده شود.


انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان