[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداش پور پیش از ظهر سه شنبه در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه گیلان اظهار کرد: تغییر ریاست برای ایجاد نشاط در فضای دانشگاه امری اجتناب ناپذیر است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه لایه های مختلفی در نظام آموزش عالی اعم از نهادهای سیاست گذار و اجراکننده و برنامه ریز داریم، افزود: اگر نهادهای آموزشی چند پاره شوند اثر مخربی بر آموزش عالی کشور و دانشگاه ها دارند.

وی با بیان اینکه هر کار علمی و پژوهشی از یک مسئله آغاز و در اثر سیاستی خود را نشان می دهد، تصریح کرد: اگر نهادهای سیاست گذار یکپارچه عمل نکنند اثرات سو در دانشگاه ها بر جای می گذارند.

داداش پور افزود: اگر انسجام و یکپارچگی در سیاستگذاری نظام آموزش و علمی وجود داشته باشد، نهادهای علمی اثرگذاری بیشتری در جامعه خواهند داشت.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه یا حوزه علمی و فناوری باید مرجعیت علمی خود را در سطح جهانی تثبیت کند، گفت: مرجعیت علمی مقدمه ای برای افق بلندتر یعنی رسیدن به تمدن نوین ایرانی اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نهاد دانشگاه باید نقش خود در مرجعیت علمی و تمدن سازی اسلامی را ایفا کند، ادامه داد: وجود نهادهای متعدد به لحاظ جایگاه های فرا دولتی اثرگذاری آموزش عالی را کاهش می دهد.

داداش پور با اشاره به اینکه اگر نهادهای برنامه ریزی متعددی وجود داشته باشد چندپارگی ایجاد شده و اثر منفی در سیستم آموزشی دارد، بیان کرد: اگر نتوانیم اتصال مدنظر را در نهادها را ایجاد کنیم اهداف پیش بینی شده محقق نمی شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه باید جامعه محور باشد و برای رفع نیازهای جامعه خود گام بردارد، عنوان کرد: اگر دانشگاه به سه وظیفه خود عمل کند به مرجعیت علمی و جهانی و بازتولید ارزش ها و اثرگذاری جامعه محلی می رسد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان