[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر پنج شنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت این وزارت خانه در توسعه فرهنگی دینی در جامعه، اظهار کرد: مسئولیت مستقیم توسعه دین و معارف دین در کشور، در وزارت ارشاد و به دست شماست.

وی ادامه داد: متأسفانه پس از گذشته ۴۳ سال از انقلاب، هنوز حکمرانی دینی در کشور حاکم نشده و منشأ فقدان حکم رانی دینی نیز مدیریت فرهنگی کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که در رابطه با رعایت حلال و حرام در جامعه با تساهل و تسامح مواجه هستیم، اضافه کرد: طوری رفتار شده که دیگر نمی توانیم در بانک از حرمت ربا حرف بزنیم زیرا کار درستی در حوزه توسعه حلال و حرام الهی در جامعه انجام نشده است.

وی افزود: از هنرمندانی که به برکت نظام اسلامی به موقعیت و موفقیتی رسیده اند باید مطالبه شود که برای این نظام و انقلاب چه کردند، همه از این نظام طلبکار هستند اما هیچکدام نمی گویند برای بستری که زمینه موفقیت آنان را فراهم کرده چه کردند.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: لازم است در مسئله هنر و سینما، مسئله حرام و اجتناب از آن در این دوره پررنگ شود و مانع اجرای حرام شود.

وی به ظرفیت زائرپذیری مشهد و حضور سالانه بیش از ۳۵ میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد اشاره کرد و گفت: به واسطه وجود حرم امام رضا (علیه السلام) در مشهد، کارهای تفریحی و جریان گردشگری در این شهر مشتری دارد، همه سرمایه گذاری ها در این شهر برای استفاده از زمان حضور زائران در مشهد هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار به ظرفیت شوراهای فرهنگ عمومی استان ها اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی بنا به اقتضائات استان می تواند در حوزه فرهنگ استان ورود کند و متناسب با این فضا سیاست گذاری و تصمیم گیری کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان