[ad_1]

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قدرت بالای سرایت سویه جدید کرونا با نام اومیکرون، اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان قدرت سرایت این سویه چندین برابر از دلتا بیشتر است.

وی با بیان اینکه به هر اندازه پوشش واکسیناسیون و میزان ایمنی در سطح جامعه نسبت به جهش های کرونا بیشتر می شود، گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای بهبود و افزایش ایمنی دو نوبت قبلی است.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تزریق دُز سوم به ایمنی طولانی مدت فرد و سپس جامعه کمک می کند، افزود: بررسی ها نشان داده است تزریق دُز سوم تا ۸۰ درصد از ابتلاء به سویه اومیکرون جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: در صورت ابتلاء فرد به این سویه شدت بیماری و میزان بستری در افرادی که دُز سوم را دریافت کرده اند کمتر است، اضافه کرد: تمام افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال که از نوبت دوم تزریق واکسن آنها حداقل سه ماه گذشته باشد اقدام به تزریق دُز سوم واکسن کنند.

مهرابیان تأکید کرد: باید در کنار انجام واکسیناسیون نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در دورهمی ها و تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ مرکز و پایگاه واکسیناسیون در استان گیلان، گفت: کمبود در واکسن ها به صورت عام نداریم در صورت تقاضا زیاد و نبود واکسن ها به صورت مورد با توجه به هماهنگی های صورت گرفته نسبت به تهیه و توزیع آن واکسن اقدام می شود.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان واکسن نوبت اول و بیش از ۸۵ درصد همین جمعیت دُز دوم را تزریق کرده اند، ادامه داد: ۲۲۶ هزار نفر از افراد واجد شرایط دُز سوم را تزریق کرده اند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان