[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی را از فعالیت های جاری، برنامه های آتی، مشکلات و کمبودها ارائه شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم به حضور نماینده اصناف و اتحادیه های سینما و بیان مشکلات این صنف اشاره کرد و افزود: برگزاری این جلسه قدم بسیار خوبی بود که رییس کمیسیون اقتصادی برداشت تا بتوانیم در سال آتی موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر را سر و سامان دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز مشکلات زیرساختی و محتوایی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: ایران با این قدمت و جامعه هنری بسیار بالا که رتبه ۹ الی ۱۰ تولید فیلم در دنیا را در اختیار دارد در بحث تعداد صندلی سینما جز کشورهای در رنکینگ پایین جهان قرار داریم.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان مجلس برخی از مشکلات در سال آینده شود.

پیشنهاد ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین به ارائه پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی مبنی براینکه در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ امکاناتی را در اختیار وزارت فرهنگ قرار دهند از جمله تسهیلات با نرخ سود پایین که از اهمیت زیادی برخوردار است اشاره کرد و گفت: نیاز است اعتباراتی برای حمایت از بخش خصوصی که تمایل به ورود در عرصه های هنری و فرهنگی دارند به این وزارتخانه تخصیص یابد.

اسماعیلی ادامه داد: بنای دولت تصدی گری نبوده و رییس جمهور و هیات دولت طی این مدت در سفرهای استانی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه و سایر بخش های دولت برای تکمیل زیرساخت ها حوزه فرهنگ هزینه کردند، اما حجم کارها و پروژه های بر زمین مانده بسیارزیاد است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه حدود ۴۰۰ سینما در حال ساخت داریم، ابراز امیدواری کرد: با کمک موثر مجلس و کمیسیون اقتصادی این تعداد سینما را تکمیل کرده و تا پایان سال ۱۴۰۱ به تعداد هزار سینما در کشور، برسیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان