روشنگری راه غلبه بر فتنه ها است

۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۰۸:۰۸ چاپ کد خبر: 144701
[ad_1]

ایسنا/زنجان رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور گفت: روشنگری راه علبه بر فتنه ها است.

سردار محمدرضا مردانی شامگاه دیروز (۹ دی ماه) در مراسم گرامی داشت حماسه ۹ دی که در مسجد صاحب الزمان شناط ابهر برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند: «از خصوصیات حماسه ۹ دی که آن را به حوادث انقلاب نزدیک می کند، مسئله عاشورا است»، عنوان کرد: برخی از  حوادث اول انقلاب نیز در محرم پیش آمد که همین موضوع سبب شد امام راحل از محرم به عنوان ماه پیروزی خون بر شمشیر یاد کنند.

وی با بیان اینکه ۹ دی به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری از ایام الله انقلاب است، ادامه داد: در طول دوران پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و در فرهنگ و مذهب تشیع علوی، روزهایی به نام ایام الله نام گذاری شده است که ۹ دی نیز به تعبیر مقام معظم رهبری، «یوم الله» شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در این روز مردم ایران دو روز پس از هتک حرمت عزای حسینی در عاشورای ۸۸ که توسط عده ای خودفروخته و با حمایت استکبار جهانی اتفاق افتاد، به تأسی از امام شهید خود قیام کرده و حاصل فتنه چند ساله استکبار جهانی و مزدوران داخلی را نقش بر آب کردند، متدکر شد: این روز قطعاً برای همیشه بر تارک تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید.

وی با اشاره به اینکه باید این روز همواره گرامی داشته و یادآوری شود، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند «باید بر فتنه ها با روشنگری پیروز شد، زیرا هر جا روشنگری باشد دست فتنه گران کوتاه می شود»، پس بر همه ما لازم و واجب است در فرصت های پیش رو مانند روز بصیرت بتوانیم به وظیفه خود را در تبیین حقیقی تاریخ و خطوط و صف آرایی های دشمن بپردازیم.

مردانی با یادآوری اینکه دشمن شناسی یکی از وظایف اصلی مسلمین است که باید به آن پرداخته شود، اضافه کرد: شاید برای همه این سؤال پیش بیاید که چرا ۹ دی باید گرامی داشته شود که برای فهم ضرورت اهمیت ۹ دی، شناخت ابعاد نقشه آمریکایی - صهیونیستی فتنه ۸۸ از یک سو و فهم عمق عظمت این حرکت از سوی دیگر، مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی، کشور توطئه ها و فتنه های زیادی را پشت سر گذاشت ولی هیچ یک از توطئه ها و فتنه ها به بزرگی فتنه ۸۸ نبود، ادامه داد: این فتنه به حدی پیچیده بود که برخی از زوایای آن هنوز هم ناشناخته و پنهان مانده است.

روشنگری راه غلبه بر فتنه ها است

وی با یادآوری اینکه بعد از گذشت ۱۲ سال برخی از افراد ساده لوح می خواهند با تحلیل ساده لوحانه و متاثر از نفاق جدید، این فتنه را نوعی سوءتفاهم تلقی کنند و با تحلیل سطحی از این فتنه اصرار بر گذشت از فتنه گران دارند، گفت: فتنه ۸۸ ماهیت براندازانه داشت، به طوری که رهبران کشورهای غربی به صحنه آمده و پشتیبانی خود را از فتنه و فتنه گران اعلام کردند.

مردانی با تاکید بر اینکه قرارگاه اصلی طراحان فتنه و سناریوی آن در خارج از کشور بود، تصریح کرد: در این فتنه برخی از چهره های داخلی شامل جریان های ضدانقلاب، سلطنت طلبان و منحرفان داخلی در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند که با توجه به همین موضوع، تشخیص فتنه برای افراد بسیار سخت بود و در فضای غبارآلود، انتخاب نحوه مواجهه برای مردم به دشواری صورت می گرفت.

این مسئول با پرداختن به این موضوع که این فتنه در هدف اول در صدد بی اعتمادسازی مردم به ایران، ولی فقیه و متهم سازی نظام به تقلب در انتخابات و نیز جریحه دار کردن روح و جان مردم بود، ادامه داد: در گام دوم نیز فتنه گران در تلاش برای به صحنه آوردن مردم با استفاده از احساسات پاک آنان برای به تعبیر خود، پیاده سازی نظام جدید بودند.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور با بیان اینکه عوامل داخلی فتنه با  هزینه کردن از امام، انقلاب و شهدا و نیز با طرح دروغ و تقلب در انتخابات، فضای کشور را به تاریکی کشاندند، بیان کرد: سیاه نمایی، مظلوم نمایی متهم به خشونت کردن انقلاب و نظام، از جمله مباحثی بود که در دوره هشت ماهه توسط رسانه های خارجی برای مردم تبلیغ می شد.

مردانی یادآور شد: ایستادگی رهبر آگاه، شجاع و با شهامت انقلاب اسلامی در مقابل زیاده خواهان و حضور مردم ولایت مدار و انقلابی و نیز حمایت آنان از رهبری انقلاب و بینش و بصیرت افراد سبب شد مردم کم کم به عمق فتنه پی برده و مشتی محکم تر از گذشته به استکبار جهانی بزنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هر روز به فکر فتنه دیگری هستند، ادامه داد: فتنه های پیش رو بسیار محکم تر از فتنه ۸۸ است و تنها با جهاد تبیین و بصیرت افزایی و نیز شناخت عوامل و ریشه های دشمنان و پی بردن به وقایع و حقایق تاریخی می توان در برابر این فتنه ها ایستاد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای همه مردم واجب است در برهه کنونی با تبعیت از مقام معظم رهبری و با توسل به شهدا به ویژه سردار شهید سلیمانی و نیز توجه به وصایای این شهید بزرگوار مبنی بر اینکه «یکی از شئون عاقبت به خیری، پیروی از مقام معظم رهبری است»، با جان و دل گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان