[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین علوی شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه بزرگداشت روز رشت با توجه به ایام فاطمیه و بزرگداشت سردار سلیمانی رنگ و بوی دیگری دارد، گفت: بزرگداشت روز رشت در محلات با رویکرد افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیری ها در حال برگزاری است و در تلاش هستیم داشته های غنی فرهنگی این شهر را تبیین و بستر جلب گردشگر و اقتصاد شهری را فراهم کنیم.

شهردار رشت با اشاره به برپایی فستیوال خوراک پس از گذشت دو سال از شیوع کرونا با مشارکت نمایندگی یونسکو در ایران، بیان کرد: رویکرد ما در عرصه بین المللی استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و دوست است و در تلاشیم با کشورهای حاشیه دریای خزر ارتباط بیشتری بگیریم.

علوی با بیان اینکه سرانه فضای سبز عمومی در رشت بسیار پایین و زیر ۲ متر مربع به ازای جمعیت است، ادامه داد: تلاش ما این است پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان که ساخت آن آغاز شده و سرانه رشت را حدود ۳ برابر می کند را تکمیل کنیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه طی دو ماه آینده دو فضای سبز دیگر به این شهر اضافه می شود، تصریح کرد: پارک سالار مشکات نیز به زودی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت قیر باعث شد انتظارات مردم در حوزه آسفالت معابر برآورده نشود گفت: روزانه بیش از ۵ اکیپ مختلف در رشت مشغول آسفالت کوچه ها و معابر و خیابان ها هستند و ۱۰ هزار تن آسفالت در بازه ۴۵ روز اخیر تولید کردیم و هزار تن قیر رایگان نیز سهمیه گرفتیم.

علوی با تاکید بر اینکه فرهنگ تولید کم پسماند باید در رشت نهادینه شود بیان داشت: پروژه های حوزه تفکیک سرعت می گیرد و تبدیل پسماند به کود الی و کمپوست نیز نقایصی داشت که در جهت رفع آن تلاش می کنیم تا بخش زیادی از زباله به کمپوست تبدیل شود.

شهردار رشت تاکید کرد: راه اندازی زباله سوز ۶۰۰ تنی در سایت لاکان کمک می کند خروجی به سمت محل دفن سراوان کم شود و در حال حاضر مهمترین نیاز این پروژه، جذب منابع دولتی است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان