[ad_1]

ایسنا/گیلان رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با بیان اینکه حاج قاسم با تقویت جبهه مقاومت به امنیت پایدار منطقه کمک کرد، گفت: مکتب حاج قاسم مکتب عزت و اقتدار است و امروز در داخل باید این عزت و اقتدار را باور کنیم و به اقتدار و استحکام و قوام جمهوری اسلامی تکیه داشته باشیم.

سرهنگ عباس بایرامی در گفت وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و یاد و خاطره سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم یک مکتب بود، زیرا ایشان مجموعه ای از خصوصیات که می تواند مکتب حقه اسلام را به منصه ظهور برساند در عمل در کشور و منطقه و کشورهای اسلامی نشان داد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم علم و معرفت دینی و مهرورزی و مردم داری و مقاومت در برابر مستکبران و تدبیر مدیریتی و مسائل فرهنگی و اجتماعی و اصول کلاسیک نظامی در منطقه استراتژیک غرب آسیا و... را با هم داشت، تصریح کرد: اگر همه این خصوصیات را جمع کنیم، تبدیل به مکتب می شود و حاج قاسم توانست از آموزه های دین مبین اسلام الگو بسازد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با اشاره به نقش حاج قاسم در امنیت کشور و منطقه، گفت: منطقه غرب آسیا منطقه حساسی است و از نظر ژئواستراتژیک دو تنگه مهم هرمز و باب المندب در این منطقه قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد انرژی فسیلی دنیا را تامین می کند.

بایرامی، عدم امنیت منطقه غرب آسیا را موجب عدم امنیت تامین انرژی دنیا دانست و عنوان کرد: دشمن غربی و در راس آن آمریکا سالیان سال است که در منطقه حضور دارد و به اذعان ترامپ هفت تریلیون دلار خرج منافع آمریکا در منطقه شده است لذا آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی برای خاورمیانه برنامه ریزی هایی داشتند، اما ایران را بزرگترین مانع خود می بینند.

وی با اشاره به تلاش غربی ها با همکاری اسرائیل و ارتجاع منطقه برای چند تکه کردن ایران بزرگ، یادآور شد: از نظر آنان چند ایران کوچک بهتر از ایران مقتدر بزرگ بود و لذا ارتش چند ملیتی داعش را با امکانات و تجهیزات و اطلاعات خودشان برای تجزیه ایران ساختند تا منطقه ما را تحت احاطه خود بگیرد و لذا از سوریه تا قلب عراق شاهد اشغال داعش بودیم و قلمرو جغرافیایی آنان حتی از برخی از کشورهای اروپایی بیشتر شده بود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گیلان، سردار سلیمانی را پایان دهنده نقشه شوم تجزیه ایران دانست و اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی با هدایت های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب وارد نبرد سنگین با داعش شد و در نهایت این رویارویی دشمن را زمین گیر کرد. به تعبیر رهبر انقلاب، اگر با داعش در عمق استراتژیک منطقه نمی جنگیدیم باید در داخل شهرهای ایران با آن مواجه می شدیم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم با تقویت جبهه مقاومت به امنیت پایدار منطقه کمک کرد، گفت: مکتب حاج قاسم مکتب عزت و اقتدار است و امروز در داخل باید این عزت و اقتدار را باور کنیم و به اقتدار و استحکام و قوام جمهوری اسلامی تکیه داشته باشیم.

بایرامی، مکتب حاج قاسم را پشتوانه ایران در مذاکرات دانست و بیان کرد: نگاه «ما نمی توانیم» از پیش شکست خورده است، در حالی که با وجود رهبری حکیم و ملت آگاه و بصیر و ایران مقتدر و داشته های علمی و فرهنگی و نظامی و سیاسی می توانیم محکم و قوی با کشورها برخورد کنیم.

وی عرصه مذاکره را عرصه داد و ستد دانست و خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کنند با تاسی از مکتب حاج قاسم عزت ملت ایران را در نظر بگیرند و امتیازهایی که می دهند و دریافت می کنند باید با عزت مردم سازگار باشد، زیرا ملت ایران دارای تمدن و ریشه چند هزار ساله بوده و اهل گفتمان است، اما نباید مسائل کشور را به مذاکرات گره بزنیم و همچون حاج قاسم دائما در حرکت برای اعتلا و اقتدار کشور باشیم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان