[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، زهره هادی عصر چهارشنبه در نشست جریان سازی فرهنگی در تجربه تاریخ شفاهی شهید ابراهیم هادی، با اشاره به اینکه در نگارش کتاب «سلام بر ابراهیم» واقعیت های زندگی این شهید بیان شده است، گفت: در کتاب «خدای خوب ابراهیم» نیز توصیه های این شهید با استفاده از آیات قرآن برای مخاطبان بیان شده است.

خواهر شهید ابراهیم هادی با بیان اینکه شهدا همواره زنده هستند و اگر کاری برای آنها انجام دهیم خودشان نیز به ما کمک می کنند، بیان کرد: افراد با سلایق و ظاهر مختلف کتاب های نوشته شده درباره شهید هادی را خواندند و با آن ارتباط گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه برای فرهنگ سازی نیازمند مشارکت همه افراد با سلایق مختلف هستیم، تصریح کرد: دوستی و ارتباط با افراد با ظاهر و سلیقه متفاوت سیره و سبک زندگی شهید هادی است.

این خواهر شهید با اشاره به آسیب های موجود در زیرساخت های فرهنگی، عنوان کرد: انجام کارهای بزرگ که جنبه خودنمایی دارد خروجی ندارد در حالی که انجام کارهای کوچک و مخلصانه در فرهنگ سازی مؤثرتر است.

وی با بیان اینکه امروزه باید به جای شعار دادن به حرف های خود عمل کنیم، افزود: با برنامه ریزی درست می توان برای ارتقا وضعیت فعلی گام برداشت به شرط آنکه بخواهیم برای شهدا وقت بگذاریم.

خواهر شهید هادی با اشاره به اینکه نباید مسیر تربیت انسان ها که شهدا ترسیم کردند خاموش شود، ادامه داد: توزیع کتاب «سلام بر ابراهیم» در زندان زنان تأثیرات زیادی داشت و بسیاری از مجرمان پس از مطالعه این کتاب متحول شدند.

وی با اشاره به ترجمه کتاب شهید هادی به چند زبان زنده دنیا، بیان کرد: دختری در ارمنستان پس از مطالعه این کتاب شیعه شد و هم اکنون در قم درس طلبگی می خواند.

فرهنگ سازی نیازمند مشارکت همه افراد با سلایق مختلف است

هیچ بهانه ای برای کار نکردن پذیرفتنی نیست

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه خالص بودن رمز ماندگاری آثار حوزه دفاع مقدس است، اظهار کرد: موقعیت فعلی که داریم در تاریخ معاصر بی نظیر است لذا هیچ بهانه ای برای کار نکردن پذیرفتنی نیست.

سید رسول منفرد با اشاره به اینکه گیلان سرزمین سوژه های کشف، استحصال و فرآوری نشده است، بیان کرد: گیلان قهرمانان و شهدای زیادی دارد که به خوبی معرفی نشده اند.

وی با بیان اینکه آدم هایی که قدر سوژه ها را بدانند و روی آن کار کنند کم است، افزود: می توان توسط مردم به توفیقات گسترده در حوزه فرهنگ و هنر دست یافت و درواقع راهی جز این نداریم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان