[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید محمد باقرزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم وداع با شهدای گمنام گلزار شهدای رشت با بیان اینکه ارتباط با شهدا نیازمند سنخیت داشتن با آنها است، اظهار کرد: حضور در جلسات منتسب به شهدا یک نعمت الهی است و انسان باید ضمن شکرگذاری، با شهدا میثاق ببندد.

فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه اولین خصوصیت شهدا امیدواری به آینده است، بیان کرد: اگر جامعه ای امید به آینده را از دست بدهد نمی تواند در شرایط سخت مقاومت کند.

وی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس و ملت ایران در طول هشت سال همواره امیدوارانه با دشمن جنگیدند و شکست را به آنها تحمیل کردند، افزود: امیدواری به آینده ریشه در نگاه توحیدی رزمندگان داشت و با همین رویکرد برای رفع موانع تلاش می کردند.

سردار باقرزاده با بیان اینکه در جامعه پس از جنگ، به دلیل هجمه های دشمن تحت تأثیر فضای مجازی و اخبار دروغ قرار گرفتیم، تصریح کرد: فضای مجازی مانند شمشیر دو لبه است و جنگ روانی دشمن گاهاً ملتی را در مسیر خود متزلزل می کند.

فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمن می خواهد میل به جنگجویی را در ملت از بین ببرد و شکست را به آنها تحمیل کند.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی نیز خائن به کشور داشتیم اما بسیجیان هرگز از راه خود متزلزل نمی شدند، بیان کرد: خط استقامت یعنی در مسیر حق طلبی دست از اهداف خود برنداریم و یکی از فلسفه های وجودی مجالس شهدا نیز زنده احیای نشاط معنوی جامعه است.

سردار باقرزاده با بیان اینکه اقبال به یادواره و مجالس شهدا سنجش خوبی برای فهم میزان شعور عمومی است، اضافه کرد: ایستادگی امام خمینی (ره) در برابر آمریکا برگرفته از نگاه توحیدی ایشان است و همین نگاه در سایر ابعاد زندگی ایشان به طریق توکل کامل به خداوند ظهور و بروز دارد.

فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ایجاد قدرت برای جمهوری اسلامی و ایجاد محبوبیت برای نظام اسلامی و آحاد ملت ایران دو دستاورد بزرگ سردار شهید سلیمانی است.

وی با بیان اینکه مکتب سلیمانی در راستای مکتب امام و رهبری است، تصریح کرد: سردار سلیمانی خود را سرباز می دانست و محبوبیت وی بر اثر روحیه و خصلت سربازی ایشان بود.

سردار باقرزاده با اشاره به اینکه تمکین و پیروی از امام عصر جامعه اسلامی موجب محبوبیت سردار سلیمانی شد، گفت: شکر نعمت امامت و ولایت موجب عاقبت بخیری سردار سلیمانی شد.

فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: پیروی از ولایت مورد تاکید شهدا است و به طور حتم در روز قیامت درباره این موضوع از همه ما سوال می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان