[ad_1]

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه «تصمیمات بسیار خوبی برای جبران خسارت ها در مناطق سیل زده اتخاذ شده است»، تاکید کرد: پس از جمع بندی های نهایی از میزان خسارت ها در هیات دولت، اعتبارات لازم برای کمک به مردم آسیب دیده به سرعت اختصاص می یابد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به بازدیدهای میدانی و حضوری برخی از وزرای دولت که به نمایندگی از رئیس جمهور به استان ها و مناطق درگیر سیل سفر کرده اند، افزود: دولت موظف است با توجه به فصل سرما و برودت هوا در مناطق درگیر سیل، هرچه زودتر و با سرعت و فوریت به وضعیت مردم آسیب دیده رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه «در حادثه سیل اخیر منازل، مزارع و دام و طیور مردم آسیب شدیدی دیده یا کاملا از بین رفته است»، بر عزم جدی دولت برای جبران خسارات ها و بازگشت مردم به روند زندگی عادی تاکید کرد و افزود: البته برخی از منازل آسیب کمتری دیده اند که با تعمیرات و اعطای کمک ها به زودی قابل سکونت می شوند و کار بازسازی این منازل باید هرچه سریعتر انجام شود.

مخبر با اشاره به برآورد اولیه خسارت حدود هزار میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و از بین رفتن تعداد زیادی دام سبک در حادثه سیل چند روز گذشته، ادامه داد: مقرر شد با بازسازی قنوات و لایروبی رودخانه، تامین دام مردم و همچنین اعطای کمک های بلاعوض و  استمهال در بازپرداخت وام های مردم به بانک ها در جهت بازگشت مردم به زندگی عادی کمک شود.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دولت سیزدهم تا جبران تمام خسارات های وارده سیل چند روز گذشته در کنار مردم آسیب دیده است.

مخبر همچنین با قدردانی از هلال احمر، بسیج و سپاه و نهادهای انقلابی برای تامین غذای گرم، پتو و چادر برای مردم آسیب دیده، از تمامی دستگاه ها خواست تا هرچه سریعتر در جهت بازسازی منازل و تامین اثاثیه مردم آسیب دیده و همچنین رفع کمبودها اقدامات خود را تسریع ببخشند و در صورت نیاز، کمک های بیشتری به این مناطق ارسال شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از مردم مناطق آسیب دیده که با وجود خسارات و آسیب های فراوان، مشکلات خود را با صبوری مطرح کردند، قدردانی کرد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان