[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با اشاره به عدم رضایت از وضعیت امروز در بخش کشاورزی، گفت: باید به بخش کشاورزی استان گیلان باید توجه کند.

وی با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت های بخش کشاورزی استان گیلان به خوبی استفاده نشده است، گفت: گیلان استانی کشاورزی است و این بخش در ایجاد اشتغال و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارد.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم توجه به برند سازی محصولات کشاورزی استان، افزود: سهل انگاری در زمینه صادرات قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه بیشتر کشاورزی در استان گیلان به صورت سنتی است، اضافه کرد: باید برای ترویج بهره گیری از شیوه های مدرن، مکانیزاسیون و مولدسازی برای ارتقای بهره وری اقتصاد کشاورزی، جدی تر عمل شود.

عباسی با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در زمینه زراعت چوب، ادامه داد: نیازمند نوآوری در این زمینه هستیم تا توسعه پایدار زیست محیطی ایجاد شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه گلخانه نیز این استان ظرفیت دارد و باید برای آن برنامه ریزی شود، گفت: گیلان در بخش های آبزی پروری، برنج کاری و چای نیز ظرفیت دارد که باید برای بهره وری بهتر برای آنها نیز برنامه ریزی شود.

عباسی با تاکید بر مدیریت جهادی در عرصه کشاورزی، ادامه داد: مسئولان حوزه کشاورزی گیلان باید به میدانی حضور داشته باشند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان