[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک گفت: بنا داریم در قالب سفرهای استانی در همه حوزه های فرهنگی و تمدنی کشور حضور مستقیم داشته و با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ها و استان ها گفت وگو کرده و ارتباطی مستقیم داشته باشیم. امروز هم توفیق شد که در استان مرکزی حضور داشته باشیم؛ استانی که فرهنگ و پیشینه درخشان و ظرفیت های ارزشمندی دارد.

وی ادامه داد: بازدید از طرح های فرهنگی و هنری استان از دیگر برنامه های این سفر است و در این سفر موضوعات و پروژه های فرهنگی که نیاز به حمایت ویژه دارد را با جلسه با مدیریت ارشد استان مرکزی جمع بندی کرده و در سفر هیئت دولت به استان مرکزی به عنوان طرح های مصوب پیشنهاد دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اقدام ارزشمندی در بودجه دولت صورت گرفته است که از آن جمله اختصاص ۲ درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به بخش فرهنگ است که می تواند تحول آفرین باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: پیش بینی می شود اقدام دولت به اختصاص ۲ درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به مقوله فرهنگ ۲ رویکرد را ایجاد کند؛ اول اینکه مدیریت و سیاست گذاری واحدی در هزینه کرد دستگاه های اجرایی به وجود می آورد و دوم اینکه، این اقدام جهشی در اعتبارات فرهنگی ایجاد می کند که کمک می کند بخشی از عقب ماندگی های حوزه فرهنگی و هنری در سال های اخیر از این طریق جبران شود.

گفتنی است دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، بازدید از تالار مرکزی و مجتمع ستارگان اراک، حضور در مراسم تشییع شهید گمنام، بازدید از بقعه متبرکه امامزادگان ۷۲ تن ساروق و بازدید از موزه فراهان، بازدید مجتمع فرهنگی علامه آشتیانی و کتابخانه و کافه کتاب عباس اقبال آشتیانی در آشتیان و شرکت در آئین اختتامیه سوگواره یاس نبوی در تفرش از برنامه های سفر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان