[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین علوی شامگاه شنبه در اختتامیه نخستین دوره رخداد رسانه ای «سردار تا سردار» با بیان اینکه میرزا کوچک برای بروز انقلاب اسلامی زمینه سازی کرد، اظهار کرد: روش قیام میرزا به الگو برای مبارزه با دشمنان و مستکبران تبدیل شد.

امیرحسین علوی با بیان اینکه اتصال تفکر میرزا و سردار سلیمانی تبدیل به مشی اندیشیدن و روش زندگی جوانان می شود، ادامه داد: تلاش شهرداری رشت این است که در کنار کارهای عمرانی به زیرساخت های فرهنگی و دینی نیز توجه کند.

وی با اشاره به اینکه فشار اقتصادی و هجمه های فرهنگی فکر و حتی شیوه مدیریتی ما را نشانه گرفته است، تصریح کرد: رسالت رسانه ها این است که با تبیین وقایع گذشته و اتصال آن به امروز کمک می کنند تا آینده بهتری بسازیم.

علوی با بیان اینکه رمز ماندگاری میرزا و سردار سلیمانی مدیریت اسلامی است، افزود: موفقیت امروز ما در گرو الگو گرفتن از مکتب این دو شخصیت است.

ضرورت معرفی شخصیت میرزا و قهرمانان ملی

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه ویژه برنامه های بزرگداشت میرزا امسال در گیلان بهتر برگزار شد، اظهار کرد: میرزا سرداری تنها بود اما ایستاد و مقاومت کرد و مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در این خطه تشکیل داد.

حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی محصول حرکت میرزا است، بیان کرد: امروز در جنگ روایت ها قرار داریم و اگر ما روایت نکنیم، دشمنان بر اساس کینه روایت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید جدی تر در حوزه معرفی شخصیت میرزا و قهرمانان کشور اقدام کرد، افزود: درد جامعه امروز عدم گفتگو بوده لذا موضوع این رخداد وفاق و اتحاد انتخاب شده است.

پوریوسفی با اشاره به تناسب بین عاشورا و قیام جنگل، عنوان کرد: طبق پژوهش های انجام شده ۱۲ محور وجود دارد که می توان از طریق قیام هفت ساله میرزا به مردم کمک کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان