عملکرد متفاوت قوا در مبارزه با فساد

۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۰۳:۰۸ چاپ کد خبر: 145884
[ad_1]

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: قوه قضاییه قدم های خوبی برای مبارزه با فساد برداشته است، قضاوت درباره عملکرد دولت هنوز زود است، اما مجلس فعالیت چشمگیری در این زمینه نداشته است.

محسن  رهامی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از عملکرد قوا در مبارزه با فساد اقتصادی، اظهار کرد:در دوره ریاست آقای اژه ای، فعالیت هایی که در دوره قبل شروع شده بود، ادامه یافت و قدم های خوبی در مبارزه با فساد برداشته شد، رییس فعلی قوه قضاییه نسبت به روسای قبلی قوه، تسلط بیشتر و شناخت بهتری به قوه قضاییه دارد و قضات و محاکم را می شناسند. اقداماتی را هم مثل کنترل برخی محاکم،جابجایی برخی قضات، حضور سرزده و بازرسی آغاز کرده، ولی برای نتیجه گیری هنوز زود است .

وی هم چنین با یادآوری این که «مجلس ادعای انقلابی بودن و در تراز گام دوم انقلاب بودن را دارد» ادامه داد: مجلس فعالیت چشمگیری در زمینه مبارزه با فساد نداشته است.  برخی افرادی هم که قرار است با فساد مقابله کنند، حرف و حدیث هایی درباره آنها وجود دارد. کسانی باید با فساد مبارزه کنند که پرونده مشکوکی نداشته باشند. مجلس در زمینه شفافیت آرا هم خوب عمل نکرد و به جای مقابله با فساد اقتصادی و اداری، به مسایل حاشیه ای روی آورده است.

این فعال سیاسی در ارزیابی از عملکرد دولت بیان کرد: دولت مدت زیادی نیست که سر کار آمده و برای قضاوت هنوز زود است. رویکرد دولت انتخاب مدیران جوانی است که سابقه مدیریت چندانی ندارند  و خطر کم تجربگی آن ها وجود دارد. موضوع دیگر استفاده از برخی وزراست که در دوره تحریم های دوره دولت احمدی نژاد، حضور داشتند. من در مجموع معتقدم که دولت هنوز کارنامه ای در زمینه مبارزه با فساد ارایه نداده است که البته شاید هنوز فرصت کافی نداشته است .

رهامی در ادامه درباره کارایی سامانه اعلام اموال مسئولان در مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: این سامانه خوب است، اما مشکل این است که مسئولان می توانند اموال خود را به نام نزدیکان خود کنند، بنابراین در کنار این سامانه، باید به رسانه ها هم آزادی و امنیت داد تا با شفافیت مانع سوءاستفاده از بیت المال شوند.

این فعال سیاسی همچنین در پاسخ به این پرسش که سفر خارجی فرزندان مسئولان می تواند مبنایی برای قضاوت درباره آن مسئولان باشد، گفت: صرف سفر یا زندگی فرزندان مسئولان در خارج کشورهای اشکال ندارد و آنها هم مثل سایرین حق دارند مکان زندگی، تحصیل یا کار خود را انتخاب کنند، اما نباید از بیت المال یا موقعیت پدران خود سوءاستفاده کنند. به هر حال برخی کشورها زمینه خوبی برای جذب جوانان ما دارند و اگر فرزند مسئولی از موقعیت پدر خود سوءاستفاده نکرده باشد، اشکالی ندارد که به این کشورها برای تحصیل یا زندگی و کار برود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مبارزه با فساد

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان