[ad_1]



به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح یزدی امروز در مراسم همایش بزرگداشت عمار انقلاب آیت الله محمدتقی مصباح یزدی که در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و پیراپزشکی لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت در واقع مراسم تکریمی است که برای افراد گرفته می شود ولی تکریم از برخی از شخصیت ها صرفا تکریم شخص نیست بلکه به خاطر جایگاهی است که دارد و برای انقلاب و اسلام خدمت کرده است.



وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت از جمله ظرفیت هایی است که می توان از شخصیت افراد برجسته الگوبرداری کرد، گفت: یکی از سوال ها این است که چگونه می توان از شخصیت انسان های برجسته می توان الگوبرداری کرد و این به معنای این نیست که عین کارهای آن افراد را باید انجام دهیم بلکه آن الگوبرداری ها در شرایطی خاص مانند دفاع از ولایت و مقابله با دشمن و غیره به کار می رود نه اینکه اقدامات شخصی را مدنظر قرار دهیم.



فرزند علامه مصباح یزدی با بیان اینکه الگوبرداری به معنای یادگیری الگوهای شخصیتی است و به کار بردن نمونه های عملی الگوها و نمونه های تربیتی در زندگی است، افزود: وقتی از کسی یا شخصیتی الگوبرداری می کنیم باید آن الگوهای درست را برای پیموندن زندگی و سختی های راه استفاده کرد.



استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه غیرت دینی از جمله نکاتی است که رهبری به آن تاکید فراوان دارند، تصریح کرد: غیرت باعث می شود که جلوی دست اندازی افراد غیر به چیزی که در اختیار افراد است گرفته شود که نمونه این درباره دفاع مقدس صدق می کند که همه مردم با غیرت دینی خود از انقلاب و مرزهای خود دفاع کردند.



وی با بیان اینکه اگر دین برای ما ارزشمند شد غیرت دینی هم خواهیم داشت، گفت: دین وسیله سعادت انسان در دنیا و آخرت است و نعمتی است که از طریق پیامبر و امامان در اختیار بشر قرار داده و امام حسین (س) برای حفظ دین جان خود و خانواده خود را در این راه فدا کرد.



فرزند علامه مصباح یزدی با بیان اینکه ویژگی انقلاب اسلامی ایرانی این بود که انقلابی فرهنگی شکل گرفت، افزود: دشمن از همان روزهای اول اتقلاب با هجمه نظامی و سخت برای براندازی و سقوط انقلاب تلاش کرد ولی به زودی فهمید که با هجمه نظامی و سخت نمی تواند مقابل انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.



استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در جامعه امروز همه چیز در هر زمینه ای توسط دشمن به شبهه تبدیل شده، تصریح کرد: این هجمه دشمن، هجمه به دین است چراکه دشمن احکام و دستورات عملی و عقاید مردم را هدف قرار داده و در این زمینه ها در ذهن مردم و جوانان شبهه های فراوان ایجاد می کند.



وی با بیان اینکه باید برای آینده انقلاب کادرسازی کرد و در این زمینه تک تک ما باید کار کنیم و وظیفه داریم، گفت: در دوران جنگ، فرماندهان با کادرسازی و تربیت نیرو در مقابل دشمن ایستادند و امروز نیز برای مقابله با دشمن در جنگ فرهنگی نیاز است تا کادرسازی شود.



انتهای پیام/۸۴۰۰۸











 





[ad_2]
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان