[ad_1]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، 6 روز از اعلام خبر رسمی حذف استقلال و پرسپولیس از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گذشته اما همچنان شاهد ابعاد مختلف چرایی این موضوع توسط مسئولان هستیم.

اظهارات متناقض داریوش مصطفوی و کاظم اولیایی پیرامون فرصت سه ماهه برای تکمیل مدارک دو باشگاه، صحبت های منجر به توهین هر دو نفر در برنامه های تلویزیونی و درگیری لفظی آنها با نماینده مجلس و سرپرست مستعفی پرسپولیس و همچنین سکوت مسئولان فدراسیون فوتبال در این زمینه به حواشی حذف دو نماینده سرشناس ایران در لیگ قهرمانان آسیا افزوده است.

در این بین کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای بارها و بارها اظهارات مختلفی را در مورد حذف و یا بقای دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا مطرح کرده است.کاظم اولیایی در تاریخ 9 آبان ماه به شبکه خبر گفته بود: در کمیته بدوی 3 باشگاه نتوانستند مجوز حرفه ای را بگیرند اما در کمیته استیناف تعهداتی دادند تا  فعلا در مسابقات شرکت کنند تا مشکلاتشان را حل کنند.امسال شرایط به اینگونه است که هر زمانی کمیته صدور مجوز می تواند این مجوز را باطل کند. این باشگاه ها تعهد دادند ظرف کوتاهترین زمان مشکلات را حل کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد این کمیته می تواند این اختیار را از باشگاه ها بگیرد. 

داریوش مصطفوی هم در تاریخ 28 آذر ماه به خبرنگاران گفت:خوشبختانه اکثر مشکلات پرسپولیس و استقلال حل شده است و مسائل بسیار کوچکی باقی مانده است، در این زمینه آقای عزیزی خادم خیلی کمک کردند و امروز به این نتیجه رسیدیم که می شود با همبستگی کار را پیش برد.

سعید عباسی رئیس و عضو کمیته صدور مجوز حرفه ای نیز روز سوم  دی ماه  پیش از آغاز جلسه کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای به خبرنگاران گفت: فرصت 5 روزه جهت حل مشکلات، برای تیم های استقلال، پرسپولیس و گل گهر است. مسائل و مشکلات گذشته تلنبار شده است و این هم از شانس این دو مدیرعامل (آجورلو و صدری) است که این شرایط به وجود آمده است.حذف دو تیم از دست ما خارج است چون AFC این شرایط را اعلام کرده است و ما نیز دستورات را اجرا کردیم و الان همه چیز دست آنها است.

وی چند روز پیش هم در گفت و گو با یکی از رسانه ها مدعی شد:۱۳ صفحه چک لیست به ما دادند و ما تعهد دادیم که راست می گوییم و نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم. 

همه این اظهارات متناقض در فاصله کمتر از دو ماه انجام شده اما یک مقام مسئول در فدراسیون به این اظهارات عجیب پایان نداد و مسئولیت فاجعه به این بزرگی برای فوتبال باشگاهی کشور را قبول نکرد. جالب اینجا است که کاظم اولیایی روز دهم آبان ماه صراحتا در برنامه سلام صبح بخیر اعلام کرد: مرجع رسیدگی به پرونده های باشگاه ها کمیته صدور مجوز و بدوی به عنوان ارکان مستقل فدراسیون فوتبال است. این کمیته را رئیس فدراسیون معرفی و هیات رئیسه می پذیرد و به AFC معرفی می شود.اولیایی در این گفت و گو صراحتا اعلام می کند اگر باشگاهی حذف شود مسئولیتش بر عهده کمیته صدور مجوز حرفه ای است اما حالا که این فاجعه رقم خورده کسی مسئولیت آن را قبول نمی کند.موضوعی که صدای وزیر ورزش را هم در آورد و روز گذشته مجبور به واکنش شد.(فیلم اظهارات کاظمی اولیایی را در زیر ببینید)

 

 

سجادی که از اقدام فدراسیون فوتبال و انتقادات نمایندگان مجلس به شدت ناراحت بود گفت: به عنوان خادم ورزش و جوانان برایم سوال است آیا فدراسیون جمهوری اسلامی فوتبال ایران نماینده این کشور است یا نماینده AFC؟ برایم سوال است چرا از داخل اینگونه اقدام شده است؟ در استیناف یک فرصت یک ماهه و یک فرصت 3 ماهه داده شده و در حالی که ما مشغول آماده سازی مدارک و راستی آزمایی بودیم به شوک رفتیم چون به یکباره دو هفته پیش اعلام شد شما 5 روز فرصت دارید و دوباره مدارک ارسال کنید. هنوز هم کسی در این زمینه به ما پاسخ نداده است. (اینجا ببینید)

 

 

سوال اینجا است چرا مسئولان فدراسیون فوتبال هیچکدام درباره حذف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اقدامات عجیب و غریب کمیته صدور مجوز حرفه ای پاسخ روشنی نداده اند که حتی این موضوع برای وزیر ورزش هم سوال ایجاد کرده است؟ فدراسیون فوتبال در انتخاب افرادی که با قوانین آشنایی کافی ندارند چقدر مقصر است؟ افرادی که حتی متوجه نشدند فرصت 3 ماهه AFC به باشگاه های ایرانی مربوط به دوره گذشته بوده نه این دوره!

به نظر می رسد فدراسیون فوتبال در حذف دو باشگاه پرطرفدار از لیگ قهرمانان آسیا بیشترین نقش را داشته چون افراد مورد اطمینان این فدراسیون در نقش سربازان AFC بهتر از سربازان ایرانی بازی کردند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان