[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سفر خود به شهر مشهد مقدس با حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد.

ایمانی پور در این دیدار، به نقش و تحولات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه دیپلماسی فرهنگی با توجه رویکردهای دولت جدید اشاره کرد و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بازسازی انقلابی در ساختارهای فرهنگی را یادآور شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مسیر رویکردهای سازمان به عنوان قرارگاه مشترک فعالیت های فرهنگی بین المللی کشور، شعار دوره دهم مدیریت این سازمان را «دیپلماسی فرهنگی در تراز چهل واره گام دوم انقلاب اسلامی» انتخاب کردیم.

وی بازخوانی منویات مقام معظم رهبری را رسالت اصلی سازمان در دوره جدید برشمرد و گفت: بین نهادهای دولتی و حکومتی جمهوری اسلامی ایران که در عرصه فرهنگی فعال هستند، در قالب شورای هماهنگی فعالیت ها و امور فرهنگی بین المللی انسجام ایجاد می کنیم تا انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به طور شایسته در خارج از کشور معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور همچنین، بر لزوم افزایش همکاری های مشترک بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آستان قدس رضوی تأکید کرد و خواستار تنظیم و امضای تفاهمنامه همکاری بین دو مجموعه شد.

وی در ادامه سخنانش، شکل گیری اتحادیه مزارات و آستان های مقدس در سراسر جهان و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آستان قدس رضوی در زمینه نسخ خطی، ترجمه و نشر آثار بین المللی و آموزش معارف دینی در مدارس نور مبین را ضروری دانست.

لزوم معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و اهل بیت(ع) در سراسر جهان

حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در سخنانی، با تبریک انتصاب حجت الاسلام ایمانی پور به سمت ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با تأکید بر اینکه برای انجام کار فرهنگی باید انگیزه داشت، گفت: برای کار فرهنگی باید تخصص، علاقه و انگیزه داشت و آموزش های لازم در این رابطه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید اسلام ناب محمدی(ص) و اهل بیت(ع) را در سراسر جهان معرفی کنیم، اظهار کرد: معرفی اسلام و معارف اهل بیت(ع) کار بزرگی است و باید تلاش فراوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان ظرفیت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در معرفی ظرفیت های دینی و قرآنی به خارج از کشور، تأکید کرد: مسئولیت فرهنگی و ارتباطات داشتن با مردم دنیا، مسئله مهمی است و این سازمان باید حامل بیان معارف دینی در خارج از کشور باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور از بین نخبگان انتخاب شوند چراکه فرد فقیه و عالم با انگیزه های بالای دینی، در این مسیر مثمرثمر خواهد بود.
وی بر گسترش همکاری های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آستان قدس رضوی تأکید و گفت: در گذشته های دور در طول تاریخ، آستان قدس در برخی کشورها، سفیر اعزام می کرد که عمده فعالیت آنها فرهنگی، دینی و معرفتی بوده است، امروز رایزنان فرهنگی می توانند سفیران آستان قدس در سراسر دنیا باشند.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان سخنانش، اشاره کرد: باید برای آشناسازی رایزنان با ظرفیت های فرهنگی آستان قدس، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

ضرورت برنامه ریزی سازمان برای توسعه دیپلماسی زیارت، زمینه سازی سازمان برای حضور بین المللی آستان قدس در ویژه برنامه ها و رویدادها، تلاش برای توسعه تعاملات دانشگاهی آستان قدس، معرفی امام رضا(ع) با زبان هنر و معرفی فعالان و خادمان بین المللی به آستان قدس از دیگر نکات مطروحه در این دیدار بود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان