[ad_1]

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: امکانات بسیار خوبی برای برقرار شدن ارتباط ویدیوکنفرانسی در سازمان های قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور فراهم شده است تا نیاز نباشد مردم برای پیگیری مشکلات شان حضوری به تهران مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعدادی از مدیران این سازمان با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعه کنندگان دیدار و گفت و گو کردند و در جریان خواسته های آنان قرار گرفتند.

در این دیدار که دو ساعت به طول انجامید رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به صورت چهره به چهره با مراجعه کنندگان دیدار و دستورات لازم را برای حل مشکلات این افراد صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان بعد از دیدار مردمی دو ساعته در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح هم همانند دیگر مراجع قضایی به پرونده ها در دادسرا و دادگاه رسیدگی می کند و پرونده هایی که مختومه می شود گاهی اوقات از طرفین پرونده که احساس می کنند به حق شان نرسیده اند درخواست اعمال ماده ۴۷۷ می شود تا رسیدگی مجدد صورت گیرد.

وی افزود: افرادی که امروز در این دیدار مردمی حضور داشتند تعدادی این تقاضا را مطرح کردند و اگر حکم صادر شده خلاف شرع بین باشد بنا به تقاضای ما و تأیید رئیس قوه قضاییه، رسیدگی مجدد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان از فراهم شدن امکان ملاقات مجازی مردم با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در سراسر کشور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه امروز شاهد بودیم تعدادی از مراجعان از شهرستان های دور حضور پیدا کرده بودند این نوید را می دهیم که می توانیم از طریق ویدیو کنفرانس با استان ها در ارتباط باشیم و هموطنان از استان خود با ما ارتباط مستقیم برقرار کنند تا بتوانیم از این طریق حرف های آن ها را بشنویم و دستور لازم صادر شود.

وی افزود: این اقدام موجب می شود رفت و آمدها کاهش یابد و هزینه اضافی هم صرف نشود.

بخشی از مشکلات افرادی که امروز برای ملاقات با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مراجعه کرده بودند، در ارتباط با اطاله دادرسی در پرونده ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اطاله دادرسی در پرونده های مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح چه علتی دارد؟ گفت: برخی مواقع پرونده نیازمند تحقیقات کافی و وافی است و به نظر کارشناسان اعتراض می شود و بر همین اساس کارشناسی های سه نفره، پنج نفره و هفت نفره انجام می شود و قاضی باید به اقناع وجدان برسد.

وی افزود: نمی خواهم بگویم اطاله دادرسی همیشه منطقی و قانونی است، برخی اوقات حق با ارباب رجوع است اما علل طولانی شدن باید مشخص شود؛ قاضی به دنبال کشف حقیقت است تا به عدالت حکم دهد.

این مقام قضایی گفت: در برخی پرونده ها دادگاه در زمان رسیدگی به تحقیقات دادسرا نقص می گیرد و باید به دادسرا برای رسیدگی مجدد برگردد که موجب طولانی شدن فعالیت رسیدگی می شود.

رفاهی رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه همچنین شهبازی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی، پارساپور مدیرکل نظارت و ارزیابی و نظری معاون مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان